Kassesystem til café, restaurant og kantine

Til brancher med fokus på servering samt take-away leverer vi en simpel og brugervenlig POS-løsning, som muliggør hurtig, nem og sikker betjening af gæster i travle tider. Det er ligeledes muligt at gøre brug af selvbetjening, såfremt man vil tilbyde sine gæster muligheden for at betjene sig selv. 

FlexPOS kasseapparatet

FlexPOS kassesoftwaren er udviklet med henblik på at være så brugervenligt som muligt, og giver dine medarbejdere en intuitiv brugerflade at arbejde med, så de i stedet for at kæmpe med komplekst IT, kan fokusere på at yde en god service. Systemet udvikles løbende, så softwaren holder dig på forkant med tiden. 

Har du en forretning i resturationsbranchen, vil du opleve, at systemer tilbyder en række fordele som bl.a. mulighed for køkkenprint, integreret vægt, selvbetjening og cafémodul med bordoversigt.

FlexPOS BackOffice

Med et kasseapparat fra Amero følger FlexPOS BackOffice. BackOffice er et specialudviklet, online administrationsprogram, hvor du nemt og hurtigt kan styre mange dele af virksomhedens drift, såsom produkter, kampagner og priser.

I BackOffice kan du med lagerstyring også holde styr på lageret, og systemet genbestiller automatisk, når lagerbeholdningen når et minimum. Du kan også bruge BackOffice til medarbejderstyring og planlægning af vagter. Sidst men ikke mindst kan du i BackOffice få adgang til realtidsdata om  dine salg, som giver dig et fyldestgørende overblik over forretningen. 

Få bordoversigt med cafémodul

Hvis du driver en café eller restaurant, hvor der er flere borde der skal holdes styr på, vil det være oplagt at tilføje cafémodulet til din kasseløsning. Cafémodulet sikrer et fyldestgørende digitalt overblik over restaurantens borde, og kan hjælpe dig med at holde styr på, hvilke borde der er ledige eller optagede. 

Vigtige funktioner og fordele ved brug af cafémodul:

Funktioner der frigiver tid i restaurationsbranchen

Et kassesystem skal gøre din hverdag lettere og din forretning mere effektiv.
Derfor har vi altid fokus på at tilbyde dig brugervenlige funktioner i vores kassesystem, så du får mere tid til din forretning.

Lev op til lovkrav fra SKAT

Fra januar 2024 trådte en ny lov om digital registrering af salg på kasseapparater i kraft, som gør sig gældende for en række forretningstyper inden for restaurationsbranchen. Kassesystemer fra Amero overholder alle lovkrav fra SKAT.

Faste kunder

Systemet opsamler nemt data fra de faste kunder. De kunder, som henter frokost og handler på kredit, får nemt registreret det, de afhenter eller får leveret. Tag blot stilling til, om de skal betale kontant eller en regning via integration til et økonomisystem.

Rapporter og statistik

Klare oplysninger er afgørende for enhver leder. Kassen rapporterer og giver et interaktivt overblik over en bred vifte af performance målinger. Vi tilbyder også en række skræddersyede rapporter, som tilpasses din virksomheds behov.

Overskuelig menu

Du opsætter de varer, som systemet har brug for og har derfor hele dit sortiment indenfor en fingers rækkevidde. Fleksibiliteten gør, at varesortimentet kan tilpasses hver enkelte cafe, så du hurtigt og effektivt kan servicere dine kunder.

Køkkenprint

Ordrer tastes i systemet og printes til køkkenet. Du undgår, at køkkenpersonalet ikke kan læse håndskriften fra kassepersonalet og sedler, som forsvinder, hvilket mindsker fejl. Du sparer tid og undgår sure kunder.

Afregning med vægte

Med vores kassesystem har du mulighed for at kunne afregne med vægt. Dvs. at når dine kunder kommer med deres mad på tallerkenen, stilles denne på vægten og kunden betaler for maden.

Lad gæster betjene sig selv

Restaurationsbranchen gør i stigende grad brug af selvbetjeningsløsninger, som skyldes en række fordele, der hjælper med at optimere drift, forbedre kundetilfredshed samt øge indtjeningen – uanset om du eksempelvis driver en kantine eller en almindelig restaurant. 

Med en selvbetjeningsløsning kan dine gæster betjene sig selv, uden at skulle fange en tjeners opmærksomhed, hvilket sikrer øget effektivitet – både hos dine medarbejdere og dine gæster. 

Sidst men ikke mindst kan en selvbetjeningsløsning reducere forretningens omkostninger, da du med denne løsning kan sænke personaleomkostninger. Selvbetjening er nemlig ikke lig med dårlig service – snarere tværtimod. 

Modtag en gratis videodemo af kassesystemets funktioner

Er du nysgerrig på kassesystemet og dets funktioner? I videoen her kan du møde vores salgskonsulent Thomas, som giver dig en rundtur i vores FlexPOS Stationær kassesystem og det bagvedliggende BackOffice.

Er du interesseret i FlexPOS Selvbetjening, Mobil eller Tablet, kan du også modtage demovideoer af disse.

Tilmeld dig via formularen, og vi sender demovideoen direkte til din indbakke. Du vil fremadrettet modtage en mail fra os, når vi har gode tilbud, relevant information, inspirerende kundehistorier og lignende. Du kan afmelde til enhver tid.

Integrationer til dit POS kassesystem

Kassesystemet er bygget til at arbejde tæt sammen med mange andre systemer, herunder blandt andet økonomisystemer som e-conomic, Dinero og Visma.

Med en integration til et økonomisystem automatiserer du bogføringen mellem kasse- og økonomisystem. Det betyder, at du hver dag sparer den tid, der skulle være brugt på manuelt at indtaste tallene i økonomisystemet, og samtidig undgår du de menneskelige tastefejl, der kan opstå.

Vi integrerer også til en lang række andre systemer, såsom webshops, ERP-systemer og lagerstyring.

FlexOrder sikrer strømlinede processer

Med FlexOrder modulet får du et tre-i-én set-up, som kan tage din betjening til helt nye højder: nemlig et POS kassesystem, en køkkenskærm til personalet, og en kundeskærm til kunderne.

Tag imod bestillinger, ændr bestillingernes status alt efter om de afventer, tilberedes, er færdige eller helt afsluttede, og styr status på bestillinger fra de forskellige skærme. Ændringen vil opdateres på de forskellige skærme, så alle kan følge med, uanset hvor i forretningen man er. 

FlexOrder er specialudviklet til vores kunde Sushi Daily. De ønskede nemlig en 360 graders POS-løsning, som kunne håndtere både bestillingsoversigt samt status på bestillinger – både for forretningens personale og kunderne. Læs mere om deres løsning her.

Den komplette
POS kasseløsning

Den ideelle kasseløsning er individuel for hver forretning, alt efter forretningsbehovene. Vores hovedfokus er at tilbyde en grundlæggende, brugervenlig og pålidelig kasseløsning, der kan tilpasses og skræddersyes efter hver enkel virksomheds unikke behov.

For at gøre denne tilpasning så nem og effektiv som muligt, har vi skabt en oversigt over de mest almindelige tilvalg til vores kasseløsning inden for restaurationsbranchen. Denne oversigt kan hjælpe dig med at identificere de funktioner, der vil være mest gavnlige for netop din forretning:

Succeshistorier fra vores kunder

Jysk Vin Vinbar_Amero_POS_Stemningsbillede_Top banner Café, restaurant og kantine
Jysk Vin Vinbar
Amero har designet en specialløsning til den eksklusive, århusianske vinbar Jysk Vin, som udover at indeholde et kassesystem, lagerstyring og cafémodul også indbefatter udprint af ...
Sushi Daily restaurant x Amero selvbetjening Café, restaurant og kantine
Sushi Daily
Restauranten Sushi Daily har nu slået dørene op for sin første restaurant på Færøerne. Restauranten er en del af SMS kæden, som i alt har 25 ...
VIA billede 2 Café, restaurant og kantine
VIA University College
VIA University College (VIA) er en af Danmarks største professionshøjskoler, da de har hele 8 campusser fordelt i 7 campusbyer i Region Midtjylland. Her tilbyder ...
Aarhus Street Food_Amero_POS_inden for Café, restaurant og kantine
Aarhus Street Food
Aarhus Street Food er et populært madmarked, som har en perfekt beliggenhed ved rutebilsstationen tæt på Aarhus Hovedbanegård. De har flere forskellige typer af madboder, ...

POS-paletten serveret på et sølvfad

FlexPOS Selvbetjeningskasse
FlexPOS Selvbetjening
Skal dine kunder selv kunne scanne og betale for varer? Eller overvejer du at åbne en ubemandet, selvbetjent butik? Så er en selvbetjeningsløsning fra Amero ...
Sort
FlexPOS Tablet
FlexPOS Tablet
Vores tabletløsning er ikke kun effektiv, men det ser også godt ud. Den elegante model passer perfekt ind i ethvert miljø og giver en professionel ...
Sort
FlexPOS Mobil (500x500 - frilagt)
FlexPOS Mobil
Uanset om du driver en attraktion, detailvirksomhed eller kædeforretning, er vores mobile POS-løsning designet til at øge dit salg og optimere kundeoplevelsen, uanset hvor du ...
Sort
Stationær POS oversigt
FlexPOS Stationær
Med vores stationære POS får du en kassesystemløsning, som giver dig mindre manuelt arbejde, glade kunder og mere tid til din passion.
Sort
Hvid

Få svar på dine ofte stillede spørgsmål

Her kan du få et overblik over nogle af de spørgsmål, du kunne være i tvivl om, inden du køber en POS til et serveringssted.

Ja, det kan vi. Med FlexOrder skaber vi  et samspil mellem kassesystem, køkkenskærm og kundeskærm og sikrer et fuldt overblik over ordrestatus for både kunder og personale. Via Bordstyring kan du skabe et overblik over restaurantens borde samt status på de enkelte borde.

Derudover kan du både parkere, splitte en regning og tilknytte en ordre til specifikke borde.

Allergener kan håndteres i kassen ved at fravælge de elementer i maden, kunden ikke tåler. F.eks. kan man vælge “minus tomat og løg”. Derudover er det muligt at sende en besked med ud i køkkenet, hvor man skriver, hvilke råvarer der ikke skal i retten.

Ernæringsinformationer er ikke umiddelbart muligt at håndtere i kassesystemet.

Dette kan gøres ved kampagnemodulet. Her vil man indsætte en konkret periode, der kører med kampagnen eller rabatten. Det betyder at kassen, når varen scannes, selv registrerer om der er rabat eller kører en kampagne på produktet, således at dette beløb automatisk fratrækkes.

Drikkepenge administreres gennem betalingsterminalen og er derfor en aftale, Amero sætter op med Nets. Det er gennem Ameros cafemodul muligt at splitte regninger. Det kan f.eks. være i 50% eller 25%, og ellers kan konkrete dele af regningen vælges ud, hvorefter man kan betale for sin del.

Ja - alle Ameros FlexPOS kassesystemer kan køre offline, når der ikke er netværk. Det betyder, at man altid kan tage imod betaling, medmindre betalingsudbyderen er nede eller har driftsforstyrrelser.

Skiftende priser håndteres i Backoffice på produktniveau.  Man kan individuelt bestemme, hvornår et bestemt produkt skal have en bestemt pris. Dette kan f.eks. gøres på dato, ugedage og klokkeslæt. Man kan f.eks. sætte sit system til, at der hver fredag mellem 20:00-22:00 er 50% på alle drinks.

Skiftende menuer og sæsonbetonede tilbud kan håndteres i kampagnemodulet. Her vil man indsætte en konkret periode, der kører med menuen eller tilbuddet.

4.6/5