Restauranten Sushi Daily har nu slået dørene op for sin første restaurant på Færøerne. Restauranten er en del af SMS kæden, som i alt har 25 butikker på Færøerne. Derudover er den internationale restaurant at finde i 11 forskellige lande i Europa, hvor der sammenlagt findes omkring 1.000 Sushi Daily restauranter.
Budskabet til Færøerne er klart: Sushi Daily lover sine kunder altid at tilberede den fineste, håndlavede sushi ved at bruge frisk fisk og smukke ingredienser til at fremstille hver enkelte ret – og dette er til stor glæde for de sushi-glade færinger, hvad enten de ønsker at nyde maden i den topmoderne restaurant eller at bestille den friske fisk som takeaway. Du kan læse mere om restauranten her.
Strømlinede processer i restauranten i Tórshavn
Sushi Daily havde ved etableringen af restauranten et meget stort ønske om en moderne kasseløsning, som både kunne tale sammen med restaurantens køkken samt give kunderne muligheden for at følge deres ordre på en kundevendt skærm i restauranten. Derfor har Amero leveret en løsning til restauranten, hvor ordren kan spores på tværs af skærme via FlexOrder.
Når en kunde bestiller en ordre på kassesystemet i restauranten, sendes ordren videre til et køkkendisplay i køkkenet, så kokkene kan følge med i, hvilke ordrer der bestilles og i hvilken rækkefølge. Med den automatiserede proces fra kassesystemet til køkkendisplay, sikrer kokkene at være up to date med aktuelle bestillinger og kan derved danne sig et fyldestgørende overblik.
Til køkkenet har Amero ligeledes leveret en køkkenprinter, så kokken også har mulighed for at printe den enkelte ordre, når denne skal tilberedes.
Det er dog ikke kun kokkene, som kontinuerligt sikres et overblik over ordrerne. Den enkelte kunde kan nemlig mulighed følge sin egen ordre på den kundevendte skærm i butikken, så de kan følge med i, hvornår deres mad er klar.
Bestillinger på kundens præmisser
Folkene bag den færøske Sushi Daily sætter kvalitet i højsædet – både hvad angår kvaliteten af restaurantens mad og kundeservice. Af samme grund stræber de efter at møde kunderne i øjenhøjde, og lader dem derfor handle på egne præmisser, så kunderne får nøjagtig den købsoplevelse, de kunne tænke sig.
Det betyder helt konkret, at Sushi Daily tilbyder deres kunder forskellige muligheder i forbindelse med bestilling. Såfremt man som kunde ikke ønsker at bestille sin ordre på det almindelige kassesystem, har man muligheden for at betjene sig selv på restaurantens selvbetjeningskasse og betale via betalingsterminal. Denne mulighed reducerer ligeledes kø, og giver både restaurantens personale og kunder mere tid.
I kraft af kassesystemets integration til restaurantens WooCommerce hjemmeside, har restaurantens kunder endvidere mulighed for at bestille take-away hjemme fra sofaen, og kan således blot hente ordren i restauranten, når det passer ind i hverdagen.
Med integrationen snakker kassesystemet sammen med restaurantens hjemmeside, og de ordrer, der bestilles online, bliver derfor overført til kassesystem og køkkendisplay på lige fod med de ordrer, der bestilles på den fysiske POS.
Mindre tid på bogføring - mere tid til maden
Når man besøger Sushi Daily på Færøerne, hersker der ingen tvivl om, at folkene bag restauranten i allerhøjeste grad brænder for det, de laver; tilberedning af frisk fisk og andet mad i topkvalitet, samt at yde god service til restaurantens mange gæster.
Men at kunne fokusere på det, man er god til, kræver nogle gange automatisering af noget andet. Derfor har restauranten fået opsat en integration til restaurantens regnskabsprogram, Microsoft Business Central, som sikrer en automatiseret udveksling af salgsdata mellem kassesystem og regnskabsprogram. Restauranten er dermed sikret korrekt daglig bogføring, hvor samtlige salg ender på de rette konti.
Og vupti! Nu kan ejeren fokusere mere på restauranten, frem for at bruge tid på manuelt tastearbejde.