Tranekæret blev i efteråret 2022 tvunget ud i et POS-skifte, da den daværende leverandør ikke magtede at leve op til forretningens krav. Det ledte dem i armene på Amero – og det har de ikke fortrudt siden.
Fra driftskritisk til driftssikker POS
Den dyreglade forretning Tranekæret åbnede tilbage i 2017, og sidenhen er forretningen løbende blevet udvidet i takt med den tiltagende succes. På åbningsdagen for den nuværende forretning i efteråret 2022, blev det dog klart for Tranekæret, at deres daværende POS-løsning slet ikke kunne magte forretningens størrelse længere.
For det var netop med det gamle kassesystem, at Tranekæret slog dørene op i ny og større butik for de forventningsfulde og købeglade kunder. Men med mere end 300 mennesker i kø, smerter det lige lidt ekstra, når kassesystemet ikke virker, og POS-leverandøren tilmed ikke kunne løse udfordringerne. Denne oplevelse var derfor den afgørende faktor for at Tranekæret begyndte at lede efter en ny POS-leverandør, som kunne levere et solidt og pålideligt system. De havde hidtil været vant til at stregkoder ikke virkede, at kassen låste og gik død, og at lagerstyringen ikke var synkroniseret med deres webshop, så deres lagerantal manuelt skulle opdateres ved hvert salg.
Samtlige af ovenstående udfordringer fik de dog hurtigt løst, da de foretog et POS-skifte til Amero. Her var et af de største krav bl.a. at det nye system skulle være driftsikkert: og med Ameros hybride kassesystem, som både fungerer både online og offline, er de i dag sikret et system, som fungerer til enhver tid – også selvom internetforbindelsen ryger.
Integrationer til økonomi og webshop
For at gøre arbejdsgangene så nemme som muligt for personalet, har Tranekæret valgt at integrere deres POS-system til både økonomisystemet e-conomic og deres DanDomain-webshop. Og det har vist sig at spare personalet for en hel del tid, så de i stedet for at bruge tid på langsommelige, manuelle processer, har fået mere tid til at fokusere på dét, de er bedst til: at give deres kunder en suveræn købsoplevelse.
Integration til e-conomic
Integrationen til forretningens økonomisystem, e-conomic, har medvirket til en kraftig reducering af arbejdsbyrden i det daglige arbejde. Samspillet mellem kassesystemet og økonomisystemet betyder nemlig at al salgsdata automatisk sendes fra forretningens POS til e-conomic, så bogføringen automatiseres helt.
Den automatiserede bogføring har for Tranekæret betydet, at de dagligt sparer tid på ikke at skulle indtaste posteringer i e-conomic manuelt, og at de samtidig undgår eventuelle menneskelige tastefejl, så regnskabet ikke stemmer.
DanDomain integration
Noget af det, der var vigtigst for Tranekæret i sin søgning på et nyt POS-system, var, at de fremover skulle kunne opdatere deres varelager ét sted. Det lyder måske banalt – men hidtil havde forretningen altså opdateret mere end 5.000 varenumre i to forskellige lagre, da lagerstyringen mellem deres online og fysiske salgsplatform ikke snakkede sammen.
Med den nye integration mellem kassesystemet og DanDomain-webshoppen spares en hel del tid ved kun at skulle opdatere varer ét sted, da al produktinformation og salgsdata sendes frem og tilbage mellem kassesystem og webshop – ligegyldigt hvor ændringerne foretages.
Tranekæret har valgt at styre deres produkter i DanDomain-webshoppen, hvilket betyder, at når de opretter deres nye varer i webshoppen, bliver alle varer automatisk overført til forretningens POS med stregkode, varenummer og pris. Nemt!
Amero som POS-partner
Spørger man Tranekæret, hvilken oplevelse de har haft af Amero som POS-partner, er de begejstrede over processen allerede fra den første kontakt til den sporadiske support og vejledning i tiden efter installationen af systemet.
Karakteristisk for hele processen er den dybe forståelse der har været for forretningens behov, samt en god humor og et tårnhøjt humør – uanset om dialogen er med forretningskonsulenten eller en IT-supporter, når de ringer ind med tekniske udfordringer. Og lige præcis dette er noget, Susanne fra Tranekæret værdsætter højt: at uanset hvem de får i røret, bliver de mødt hvor de er i forhold til teknikken, og at der altid er nogen i den anden ende af røret, som har tid til at hjælpe.