GEjSER er en familieejet virksomhed, som i dag drives af de tre brødre, Casper, Jesper, Mads og faderen Jens. Med mere end 49 butikker og 150 ansatte er der sket en del siden GEjSER åbnede sin første forretning i 2011. For ambitionerne var store, og af samme grund krævede forretningen ikke blot en POS-leverandør, som kunne levere et digitalt og solidt kassesystem – men også en pålidelig sparringspartner, som var åben for dialog og agil i forhold til at udtænke løsninger på forretningens udfordringer.
Et solidt set-up i GEjSERs forretninger
I samtlige af GEjSERs forretninger mødes man af et komplet POS set-up fra Amero. Heri indgår en robust all-in-one touchskærm med et kundedisplay monteret på bagsiden, som forretningerne bruger til eksempelvis visning af reklamer, logo, og hvor kunder kan følge med i salget.
I kassesystemets backend, BackOffice, oprettes nye varer, som synkroniseres simultant til alle kædens kassesystemer efter et kort øjeblik. Hovedkontoret kontrollerer således produkter, prissætning, kampagner og rabatter, gavekort osv.
Men et robust kasseapparat er blot en promille af GEjSERs POS-løsning, som i løbet af årene er blevet videreudviklet. De tekniske aspekter af GEjSERs løsning er nemlig omdrejningspunktet for hele forretningens drift.
Bagom løsningen: alt det, øjet ikke ser
I takt med at GEjSER udvider forretningen, er driftsbehovene blevet større – og derfor er der løbende blevet implementeret tilføjelser af funktioner og integrationer til GEjSERs POS-løsning, ligesom kæden har haft brug for særlig softwareudvikling som udvikling og implementering af modulet ShipFromStore og integrationer til systemerne SameSystem, e-conomic, Plecto, Webshipper, loyalitetsklub og Microsoft Business Central.
ShipFromStore - fra centrallager til kundens adresse
Hvad vores kunder ønsker, skal de få. For hos Amero er intet umuligt.
Derfor skulle der også hurtigt findes en løsning, da GEjSER i 2021 blev pålagt en række nye regulativer fra staten, som medførte, at en stor del af varelageret skulle sælges ud på seks måneder, da de herefter ikke længere ville kunne sælges lovligt.
På rekordtid udviklede Amero og GEjSER derfor i samarbejde et banebrydende modul, ’’ShipFromStore’’, som siden har skabt enorm værdi i forretningen. Her var formålet – for at undgå for høj lagerværdi og/eller hamstring i de individuelle, fysiske butikker – at medarbejderen i den enkelte butik skulle kunne dele en ordre op, således at der eksempelvis sælges 2 stk. fra lageret i butikken, men sendes 30 stk. hjem til kunden direkte fra centrallageret med Webshipper uden beregning. Dette gøres direkte på FlexPOS kassesystemet.
Modulet krævede derudover en integration til Microsoft Business Central, da GEjSER dermed sikrer et konstant overblik over lagerbeholdningen på hovedlageret i Galten, samt en integration til Webshipper, som håndterer alt fragt logistik. Dette setup muliggør en forsimplet proces, som starter når en ordre betales i butikken, hvorefter der udskrives en pakkeseddel på lageret i Galten, som personalet kan begynde at pakke med det samme.
ShipFromStore medfører, at lagerværdien i forretningerne kan minimeres, så GEjSER kan samle lagerværdien på centrallageret. Det har ikke indflydelse på salget af produkterne, for er produktet ikke på hylden i den respektive forretning, kan kunden alligevel modtage produktet på sin hjemmeadresse allerede dagen efter. På denne måde undgår GEjSER, at kunderne går tomhændede ud af forretningen – i hvert fald i overført betydning. Voilá!
SameSystem - når vagtplanlægning bliver sjovt
Kasseløsningen er ligeledes integreret til SameSystem, som er en workforce management løsning, der håndterer planlægning og administration.
Med integrationen kan medarbejderne hos GEjSER danne et hurtigt overblik over de travle tidspunkter i de individuelle forretninger. Derfor hjælper integrationen også med at spare tid på planlægning af vagtskema og reducere unødige udgifter. Det giver glade og motiverede medarbejdere og ledere.
Loyalitetsklub - succes for både medarbejdere og kunder
Loyalitetsklubben giver hele forretningen stor daglig værdi. Og det er ikke kun hos medarbejderne, at loyalitetsklubben er i høj kurs, for GEjSER oplever at kunderne vender tilbage til dem på grund af loyalitetsklubben. Dette kommer især til udtryk gennem den høje åbningsrate, der er på kommunikation via direkte sms.
Plecto - fyldestgørende overblik over forretningen
GEjSER har ligeledes valgt at integrere systemet Plecto til deres kasseløsning, som giver et fuldt overblik over salg og produkter i et brugervenligt dashboard, hvor de i realtid kan holde øje med de individuelle forretningers fortjeneste, solgte produkter samt detaljer om salg.
Derfor vises der forskellige dashboards på TV-skærme på hovedkontoret, så der er mulighed for at følge med i forretningens KPI’er. Dette giver ikke kun ledelsen et aktuelt billede af forretningens performance, men medarbejdere får også bedre forståelse for målsætninger ved at visualisere dem.
En triade af gode partnere
Store ambitioner kræver forskellige kompetencer. Derfor er Amero ikke den eneste partner, som indgår i GEjSERs samlede løsning. For vi udvikler os bedst, når vi fokuserer på vores styrker. Af denne grund består GEjSERs løsning af en triade af partnere: Amero, Bornerups og Millers, som alle får lov til at brillere i det, de er eksperter i.
Det er GEjSER, som hovedsageligt har skabt partnerskabet mellem de tre partnere. Med udgangspunktet i en fælles interesse for GEjSERs succes, er samarbejdet mellem de tre partnere blomstret og resulteret i et godt samarbejde, hvor alle parter sætter hinandens talenter i spil i én samlet løsning.
GEjSER ønsker, partnerne bygger – og det uden at GEjSER behøver at gøre yderligere.
Bornerups
Softwarevirksomheden Bornerups står for GEjSERs Microsoft Business Central, som er en ERP-platform, som anvendes til at bogføre, varemodtage m.m. Amero understøtter denne integration til forretningens Microsoft Business Central, hvilket betyder, at den handel, der sker på FlexPOS kassesystemet, dagligt automatisk bogføres i ERP-systemet.
Med en integration mellem POS-løsning og ERP-system kan forretningen spare en hel del tid på administrative processer som automatiseres, på baggrund af en konstant, automatisk udveksling af data mellem de to systemer. Det medfører bl.a. korrekt bogføring, da salgskonti synkroniseres automatisk ved salg på kasseapparatet og at GEjSER har et fyldestgørende overblik over salg, bestillinger, lager m.m. i Microsoft Business Central.
Millers
Millers ‘Fashionboard replenishment’-modul sikrer automatisk afsendelse af varer fra GEjSERs centrallager og ud i de enkelte forretninger. Systemet kalkulerer dagligt på baggrund af data fra kassesystemet, hvad der er på lager i de enkelte forretninger, og hvad den aktuelle, optimale lagerværdi for de enkelte forretninger er. Modulet hjælper derudover også GEjSER med automatisering af bestillinger fra leverandør til centrallageret. Det betyder, at både centrallageret og samtlige af GEjSERs forretninger altid har den ideelle lagerværdi på lager, da systemet automatisk udregner behovet – og dét uden hverken lagermedarbejdere eller de enkelte butiksmedarbejdere behøver at danne sig et overblik.
Modulet sikrer først og fremmest en rød tråd mellem samtlige af forretningerne, da produktsortimentet styres centralt, og man på denne måde kan sikre samme udtryk i forretningerne. Dernæst fjerner modulet en væsentlig arbejdsbyrde på lageret, da der via automatisk genererede varebestillingslister fra forretningerne sikres et bedre flow. På denne måde undgår man at modtage samtlige bestillinger i starten af ugen efter weekendens salg, da disse spredes ud over hele ugens arbejdsdage.
Super support og samarbejde
GEjSERs hovedkontor melder, at de sjældent hører fra medarbejderne ude i forretningerne angående fejl og mangler i kasseløsningen. Og når man har mere end 45 butikker rundt i det ganske, danske land, må intet nyt betegnes som værende godt nyt.
Men når man har så stor en løsning som GEjSER, kan det næsten ikke udelukkes, at supporten i ny og næ bliver kontaktet både af de ansatte i butikkerne, men også hovedkontoret, som håndterer de større udfordringer. Her føler GEjSER heldigvis, at de altid bliver taget imod med venlighed og at der altid er løsninger at finde.