Tilbage i 2011 startede GEjSER som en lille enkeltmandsvirksomhed, og samme år startede vores nuværende direktør og ejer Amero Kassesystemer. De to parter fandt hurtigt hinanden og er lige siden vækstet sammen. I dag er GEjSER førende indenfor e-cigaretter og har mere end 35 butikker landet over med kasseapparater fra Amero.
Selve kassesystemernes set-up består i samtlige butikker af en robust all-in-one touchskærm, hvor der på bagsiden er monteret et kundedisplay til visning af reklamer, logo m.m. Desuden er der koblet en håndscanner til, så ekspedienten hurtigt og nemt kan scanne og sælge varerne. Kvitteringer printes på en driftssikker bonprinter og selve bonpapiret med tryk af GEjSERs eget logo er også leveret af Amero.
I kassesystemets backend, BackOffice, har GEjSER mulighed for at oprette nye varer, som efter et kort øjeblik er at se på kassen i alle butikkerne. På denne måde kan de fra hovedkontoret styre alle varer på kasserne i de 25 butikker, samt at de kan styre prissætningen, kampagner og rabatter, gavekort og meget mere.
En leg at modtage varer med logistik-modul
Når GEjSER butikkerne får leveret varer på deres lokationer, kan de nemt varemodtage det via logistikmodulet i deres online BackOffice. På den måde spares der mange manuelle arbejdsgange, og butikkerne kan selvstændigt bestille det, de måtte have behov for.
Derudover har GEjSER også haft brug for særlig udvikling af specifikt software, som har lettet butikkernes dagligdag væsentligt. Det kræver et tæt samarbejde med ens kasseleverandør, når der skal udvikles specifikke løsninger. I Amero har vi vores eget kompetente udviklingsteam, og det er derfor muligt at udvikle specifikke løsninger, som er til stor hjælp for de individuelle kunder. GEjSER har haft dedikerede konsulenter fra Amero med hele vejen, som løbende har vejledt GEjSER ud fra deres situation og behov.
Flere muligheder for betaling
GEjSER har valgt at give sine kunder muligheden for at betale som de ønsker. Det indebærer, at deres kunder både kan vælge at betale kontant, med MobilePay på deres telefoner eller via de gængse betalingskort – og sikrer sig dermed at imødekomme langt størstedelen af betalingspræferancer.
Betalingskort modtager de gennem den integrerede betalingsterminal, som automatisk modtager beløbet fra kassesystemet, og derved sparer ekspedienten en masse tastetid.
Integration til E-conomic og Navision
GEjSER benytter sig også af vores integration til økonomisystemet E-conomic, som er en tidsbesparende integration, hvor dagsopgørelserne fra alle butikkerne kommer direkte ind i E-conomic og derved bogføres automatisk – uden at der skal løftes en finger. Der kan også laves splitning af forskellige typer af kortindbetalinger.
Endvidere har butikkernes kassesystemer en direkte integration til deres leverandør Insano, således at en bestilling fra en butik automatisk oprettes som en salgsordre i den pågældende leverandørs Navision.
Integration til SameSystem
I deres kasseløsning har GEjSER også valgt at integrere til softwaren SameSystem, som er en workforce management løsning til retail og foodservice, der håndterer planlægning og administration. Integrationen hjælper bl.a. GEjSER med at spare tid på planlægning og reducere unødige udgifter. Det giver glade og motiverede medarbejdere.
Fra centrallager til kundens adresse med ShipFromStore
Ved salg af e-cigaretter er GEjSER naturligt konstant opmærksom på regulativer fra regeringen, og derfor vil der også naturligt opstå nye behov i forbindelse med håndtering af produkter og ordrer. I 2021 kom der et regulativ i forhold til salg af smagsvarianter i elektroniske cigaretter, som betød, at man ikke længere måtte sælge disse med kendetegnende aromaer udover tobak og mentol. I den forbindelse ville GEjSER – for at undgå hamstring i de fysiske butikker – åbne op for den mulighed, at kunden kunne bestille x antal varer i den fysiske butik med gratis levering direkte fra centrallegeret til kundens adresse.
Som kædens POS-leverandør havde vi i Amero en god dialog med GEjSER, hvor vi i tæt samarbejde udviklede den løsning, som i dag hedder ShipFromStore.
Med ShipFromStore kan medarbejderen i den enkelte butik dele en ordre op, således der eksempelvis sælges to stk. fra lageret i butikken, men sendes 30 stk. hjem til kunden direkte fra centrallageret uden beregning for kunden. Dette gøres direkte i FlexPOS kassesystemet.
Systemet snakker sammen med Business Central og Webshipper
Når salget er gennemført på kassen, kommer der en bon ud til kunden, så kunden får en samlet ordrebekræftelse og dermed en lige så god oplevelse i butikken, som blev der handlet i webshoppen.
Amero understøtter kædens integration til Business Central og sørger naturligvis for at lagerføre og bogføre korrekt, således lagertræk på centrallager ikke påvirker lagertal i butikken. Når butikken lægger en ordre hos centrallageret, sørger e-commerce fragtplatformen Webshipper for at danne en pakkeseddel og fragte produkterne ud til kundens adresse.
ShipFromStore-løsningen har haft en positiv effekt på GEjSERs forretning, da den enkelte butik ikke længere behøver at ligge inde med en en høj lagerværdi. Samtidig øger de kundetilfredsheden ved stort set aldrig at melde udsolgt af en given vare – voilá!
Kundeklubben skaber loyale kunder
GEjSER valgte i sin tid at oprette en kundeklub gennem Amero, selvom de havde en i forvejen. Med en sms-kundeklub kunne de få det integreret med deres kassesystem og det var netop dét, der fungerede bedst for kæden.
I hverdagen fungerer det super godt, og kunderne er glade for kundeklubben. Personalet synes tilmed, det er nemt at anvende. Men den største værdi GEjSER oplever er, at kunderne bliver mere loyale og vender tilbage til dem. Dette oplever de bl.a. grundet den høje åbningsrate, der er på kommunikation via direkte sms.
Support og super samarbejde
Når man har så stor en løsning som GEjSER, kan det ikke udelukkes, at supporten bliver kontaktet både af de ansatte i butikkerne, men også hovedkontoret, som håndterer de større udfordringer. Her føler GEjSER, at de ofte bliver taget imod med venlighed og at der altid er løsninger at finde.