Send varer direkte til kundens adresse
Med modulet ‘ShipFromStore’ sikrer du, at dine kunder ikke går tomhændet ud af din forretning – i hvert fald kun i bogstavelig forstand. ShipFromStore gør det nemt at sende varerne fra dit kassesystem direkte til kundens adresse via hovedlageret.
Undgå at tabe dine salg
Er du forretningsejer, kan du højst sandsynligt nikke genkendende til den skuffelse, der rammer, når man mister et salg, fordi man ikke havde én vare på lager – og det kan med tiden løbe op i et ret stort beløb.
Det kan du fremover undgå med modulet ‘ShipFromStore’ på dit kassesystem. Med ShipFromStore sikrer du nemlig at kunne imødekomme dine kunder, selvom du ikke har varerne på lager i butikken. Modulet tillader nemlig at sælge varer på kassen, som sendes direkte fra hovedlageret til kundens adresse – og i mange tilfælde vil produktet allerede stå klar på kundens dørtærskel dagen efter.
Du har ligeledes mulighed for at dele ordren op i to, så du kan foretage salget på hele ordren på kassesystemet og eftersende de varer, du på det pågældende tidspunkt kun har på lager på hovedlageret. Denne mulighed er ideel, hvis kunden eksempelvis ønsker 10 stk. af en given vare, men du kan har 6 stk. på lager, og derfor må sende de resterende 4 stk. direkte fra dit kassesystem til kundens hjemmeadresse.
På denne måde undgår du at måtte sige vej til kunder, som ønsker varer, du i det pågældende øjeblik ikke har på hylderne i forretningen – og i værste tilfælde at miste hele salget.
Processen bag ShipFromStore
Processen med ShipFromStore er ganske enkel at håndtere på dit kassesystem. Når du har ShipFromStore i din kasseløsning, ligger modulet tilgængeligt på dit kassesystem, og aktiveres blot gennem ét tryk på en knap. Du sælger produktet på kassen, indtaster kundens leveringsoplysninger, vælger fragtmetode og tager imod betaling fra kunden.
Bagom overfladen sendes ordren fra ShipFromStore på kassesystemet til fragtlogistikmotoren Webshipper, hvor ordren registreres. I Webshipper printes fragtlabet, som var det en webordre. Oplysningerne sendes fra Webshipper til det varelager, varen skal sendes fra, så ordren kan gøres klar til kunden. Imidlertid nedskrives det lager, varen er taget fra, og varelageret opdateres derfor automatisk. Slutteligt sendes varen til kundens adresse fra det varelager, den er pakket på, med det fragtlabel, der er dannet ved registreringen i Webshipper.
I Webshipper har du mulighed for at tracke ordrer og se yderligere informationer som status på forsendelsen.
Øget omsætning og bedre arbejdsgange hos GEjSER
Modulet ShipFromStore har Amero udviklet i samarbejde med butikskæden GEjSER, som i sin tid havde et stort behov for afsendelse af produkter i deres POS-løsning. Modulet blev implementeret i kædens POS-løsnig efter et regulativ i 2021, som omhandlede salg af smagsvarianter i elsktroniske forretninger. For at undgå hamstring og tomme hylder i de fysiske forretninger åbnede GEjSER med ShipFromStore op for muligheden for at lade kunderne bestille varer i den fysiske forretning med gratis levering direkte fra centrallager til kundens adresse. I dag gør de stor brug af modulet ShipFromStore i alle deres forretninger.
Med modulet har GEjSER opnået en høj meromsætning, da de har rig mulighed for at imødekomme kundernes behov, selvom de ikke nødvendigvis har produktet på lager i forretningen. Gennem ShipFromStores backend kan de løbende følge med i, hvor mange penge de omsætter for efter muligheden for at sende fra fjernlager er blevet aktuel.
Modulet ShipFromStore har på mange måder gjort købsprocessen nemmere for både forretningen og kunderne. En anden væsentlig fordel er ligeledes at kunne reducere lagerværdien betydeligt i de enkelte forretninger, hvilket har resulteret i en mindre økonomibinding på lageret, da GEjSER nu har al værdi samlet ét sted og ikke ude i de individuelle forretninger.
Sandheden skal man høre fra... Data
I ShipFromStores backend har du adgang til data, hvor det er muligt at tracke tidligere ordrer og føre komplet log over handlinger og tidspunkter for køb og forsendelser. På denne måde har du rig mulighed for at få indsigt i de salg, modulet hjælper med at gennemføre, og dermed også de beløb, du potentielt ikke ville have solgt for, hvis du måtte sende kunderne tomhændede hjem.
I backenden har du ligeledes mulighed for at hente rapporter med oversigt over hvem og hvornår man har sendt ordrer til. I rapporterne kan du ligeledes skelne imellem, hvilke dele af ordren, der sælges på kassen og hvad der eftersendes.