Da det lille, lokale bryghus i Sæby skiftede deres gamle POS-leverandør ud med Amero, blev de præsenteret for et langt mere intuitivt kassesystem, som bl.a. med adgang til det online administrationsprogram, BackOffice, sikrede personalet indsigtsfulde rapporter til styring af butiksdriften.
Fra uoverskueligt til intuitivt kassesystem
Sæby Bryghus blev i 2019 grundlagt som et fritidsprojekt af to hobbybryggere og en købmand. Dengang bestod Sæby Bryghus udelukkende af et lille udskænkningssted, men har sidenhen vokset sig til en langt større forretning.
Og det er i lige netop denne skalering af forretningen, at Sæby Bryghus blev klar over, at de måtte investere i et andet POS-system til deres forretning. Det daværende POS-system var nemlig lige en tand for simpelt, med varegruppenumre og rapporter printet på lange bonstrimler.
Den nye løsning fra Amero består bl.a. af en moderne touchskærm og en bonprinter, hvorpå forretningen printer bonner med madbestillinger, de giver videre til personalet ude i køkkenet, så de har et overblik over bestillinger. Den nye løsning består også af cafémodulet fra Amero, så de ansatte via kassesystemet kan holde styr på, hvem der har bestilt hvad, hvem der har fået hvad, og hvem der skal betale for hvad.
En integration til forretningens økonomisystem, e-conomic, har ligeledes gjort processen omkring bogføring meget mere simpel end dét, de havde før, da posteringerne i dag blot overføres automatisk, og derfor kun skal kontrolleres og godkendes af bogholderen.
Overgangen til Ameros kassesystem har derfor alt i alt været til stor glæde for forretningen, selvom denne løsning også er ganske ukompleks. Selve systemet beskrives som værende betydeligt mere effektivt, intuitivt og utroligt let at navigere i – endda også for nye medarbejdere i oplæringsprocessen.
Statistikker sikrer indblik i produktionen
Vigtigt var det især for stifterne bag Sæby Bryghus, at processen omkring at hive rapporter ud af kassesystemet skulle optimeres betydeligt fra de kringlede rapporter de hidtil havde printet på bonstrimler. Derfor gør forretningen i dag – med stor tilfredshed – hyppigt brug af det online administrationsprogram, BackOffice, hvorfra de kan trække forskellige rapporter over forretningens salg, sortiment, mm.
Netop denne funktion er vigtig, da Sæby Bryghus som minimum har en ventetid på 6 uger, fra beslutningen bliver taget om at brygge en øl, til det færdige produkt står klar til kunderne. For ikke at famle i blinde sikres forretningens produktsortiment via rapporterne, da man igennem disse kan få et godt overblik over, hvilke produkter der sælges hvornår, så bryghuset kan producere på forhånd og undgå at sende kunder tomhændede ud af forretningen.
Integration til e-conomic
Spørger man Sæby Bryghus, hvad den største fordel ved deres nye POS-løsning er, er svaret ganske klart: bogføringsprocessen, som er blevet meget nemmere, da alt overføres automatisk mellem systemerne, og blot skal godkendes af bogholderen.
En integration mellem kassesystem og økonomisystemet e-conomic kommer nemlig med så mange fordele, at man som kunde er garanteret en langt mere effektiv proces ved at automatisere det. Herunder automatiseres manuelle processer, der sikres korrekt og digital bogføring hver dag, det muliggør kreditsalg til kunder og lever derudover op til alle bogføringslovens lovkrav.
Det betyder også, at personalet hos Sæby Bryghus får meget mere tid til dét, de er bedst til: at brygge øl og give deres gæster en særlig god betjening.
Amero som samarbejdspartner
Det er dog ikke kun på grund af POS-løsningen fra Amero, at Sæby Bryghus er glade for at have skiftet POS-leverandør. De har nemlig lige fra start oplevet en særdeles god vejledning, støtte og connection til deres salgskonsulent, som har hjulpet dem til den helt rette løsning for dem.