En helt særlig smykkeforretning
Guldsmed Boye har i tre generationer leveret unikasmykker og mærkevarer til alle, der er på udkig efter noget helt særligt. Hvor Guldsmed Boye begyndte som en enkelt værkstedsforretning i Viby tilbage i 1946, så består Guldsmed Boye i dag af to forretninger i henholdsvis Aarhus og Silkeborg samt en webshop. Forretningen i Aarhus har stadig eget guldsmedværksted og man kan derfor, ligesom i 1946, stadig få udført guldsmedarbejde og speciallavede smykker.
I 2020 leverede vi en komplet FlexPOS-løsning hos butikken i Aarhus og Silkeborg. Det var vigtigt for indehaveren, Lars, at få et brugervenligst system, som kunne tale sammen med butikkens webshop og økonomisystem (e-conomic), og som samtidig fungerede mellem de to lokationer, så eksempelvis lager og flytning af varer fungerer gnidningsfrit.
Især brugervenligheden var i fokus, eftersom de ansatte i butikken nemt skulle kunne sætte sig ind i systemet og håndtere produkter, gavekort, byttemærker, returvarer mv.
Butikken havde i forvejen eget hardware, som vi havde mulighed for at genbruge. Heriblandt to touch-PCer, som vi installerede FlexPOS-systemet på, så butikken kunne få to kasseapparater.
Herudover leverede vi en labelprinter, dankortterminaler og integration til MobilePay.
Butikken oplever også mange fordele ved at bruge BackOffice i deres hverdag, som er det program (backend) der styrer, hvilke funktioner kassesystemet har. Det giver mulighed for at oprette nye varer, som efter et kort øjeblik er at se på kasserne i butikken. Det er nemt at lægge varer på lager, styre prissætning, kampagner og rabatter, gavekort og meget mere.
I BackOffice er det muligt at administrere de knapper, som ses på selve kasseapparatet i butikken. Hos Guldsmed Boye var det vigtigt, at der er nem adgang til bl.a. byttemærker, retur, gavekort og prismærker.
Da Guldsmed Boye har en butik i både Aarhus og Silkeborg, er det vigtigt, at lagerstyring ikke bliver tungt og besværligt. Dette gælder specielt, nu kassesystemerne er koblet sammen med butikkens webshop, hvor det er essentielt, at produkter løbende opdateres med seneste lagerstatus, og udsolgte varer kan bestilles hjem.
Tidligere havde Lars desværre oplevet, at webshopintegrationer var bøvlet og ikke kunne det, som det skulle.
Vi tog en snak om behovet for at få koblet butikkernes kassesystem til webshoppen, som er bygget op i Magento 2. Det var vigtigt for Lars, at systemet bare ‘skulle fungere’, bl.a. fordi der ofte er hjælpepiger i butikken, som hurtigt skal kunne sættes ind i systemet,
Produkter oprettes i Magento 2, hvorefter de synkroniseres til FlexPOS kassesystemet.
Guldsmed Boye benytter sig også af vores integration til e-conomic, som er en tidsbesparende integration, hvor dagsopgørelserne butikken kommer direkte ind i e-conomic.
Men integrationen er der mulighed for at splitte betalinger ud på forskellige konti, og der er tilmed mulighed for at lave autobogføring.
Sammen fandt vi også ud af, hvilke konteringskonti butikken havde behov for – så nu kører det, og medarbejderne kan nemt slå diverse udgifter og udlæg ind på kassen, så dagsopgørelsen stemmer sidst på dagen.
Udover sammenkobling af kassesystem med økonomisystem og webshop, hjalp vi også Guldsmed Boye med at starte en kundeklub op via vores kunde- og loyalitetsløsning.
Med kundeklubben har man mulighed for at sende kampagner og beskeder ud til sine kunder direkte pr. sms, hvilket giver en langt højere åbningsrate end eksempelvis e-mail.
Sms-kampagner er meget effektive, når man gerne vil have sine kunder til at komme igen i den fysiske butik.
Det var vigtigt for Lars med en god support, så pigerne i butikken altid kan ringe efter hjælp, skulle behovet opstå. Og det synes han bestemt, de får opfyldt hos Amero.
Butikken har også flere gange haft besøg af vores tekniker Christian, som har været ude at sætte POS-løsningen op i butikken, og som ofte tager telefonen, når pigerne i butikken ringer ind for at få hjælp.
Hos Amero går vi generelt meget op i at skabe den gode, lange kunderelation.