Amero har leveret en komplet FlexPOS-løsning hos Guldsmed Boye butikkerne i Aarhus og Silkeborg. Det var vigtigt for indehaveren, Lars, at få et system, som kunne tale sammen med butikkens webshop og økonomisystem (e-conomic), og som samtidig fungerede mellem de to lokationer, så eksempelvis lager og flytning af varer ville fungere gnidningsfrit. Også brugervenligheden var i fokus, da de ønskede gnidnigsfri betjening for de ansatte i butikken.
En helt særlig smykkeforretning
Guldsmed Boye har i tre generationer leveret unikasmykker og mærkevarer til alle, der er på udkig efter noget helt særligt. Hvor Guldsmed Boye begyndte som en enkelt værkstedsforretning i Viby tilbage i 1946, så består Guldsmed Boye i dag af to forretninger i henholdsvis Aarhus og Silkeborg samt en webshop. Forretningen i Aarhus har stadig eget guldsmedværksted og man kan derfor, ligesom i 1946, stadig få udført guldsmedarbejde og speciallavede smykker.
Butikken havde i forvejen eget hardware, som vi havde mulighed for at genbruge. Derfor blev der installeret FlexPOS-systemet på de to touch-PC’er, så der var to kassesystemer tilgængelige i butikken. Udover at Guldsmed Boye ønskede et system, som kunne tale sammen med webshop og e-conomic, var det ligeledes vigtigt med et intuitivt system, hvor de ansatte på nemmeste vis kunne håndtere produkter, gavekort, byttemærker, returvarer mv.
Herudover har Guldsmed Boye til deres løsning fået leveret en labelprinter, dankortterminaler og integration til MobilePay – og kører nu med et fuldkomment set-up.
BackOffice og lagerstyring
I dag oplever butikken også mange fordele ved at bruge BackOffice i deres hverdag, som er det program (backend), der styrer, hvilke funktioner kassesystemet har. Det giver mulighed for at oprette nye varer, som efter et kort øjeblik er at se på kasserne i butikken. Det er nemt at lægge varer på lager, styre prissætning, kampagner og rabatter, gavekort og meget mere.
I BackOffice er det muligt at administrere de knapper, som ses på selve kasseapparatet i butikken. Hos Guldsmed Boye var det vigtigt med nem adgang til bl.a. byttemærker, retur, gavekort og prismærker.
Da Guldsmed Boye har butik i både Aarhus og Silkeborg, er det ligeledes vigtigt, at lagerstyring ikke bliver tungt og besværligt. Dette gør sig især gældende nu, hvor kassesystemerne er koblet sammen med butikkens webshop. Derfor er det essentielt, at produkter løbende opdateres med seneste lagerstatus, og udsolgte varer kan bestilles hjem.
Guldsmed Boyes integrationer
Tidligere havde Lars Boye desværre oplevet, at webshopintegrationer var bøvlede og ikke kunne, hvad det skulle.
Vi tog en snak om behovet for at få koblet butikkernes kassesystem til webshoppen, som er bygget op i Magento 2. Det var vigtigt for Lars, at systemet bare ‘skulle fungere’, bl.a. fordi der ofte er hjælpepiger i butikken, som hurtigt skal kunne sættes ind i systemet.
I Magento 2 oprettes produkterne, hvorefter de synkroniseres til FlexPOS kassesystemet.
Udover en webshop integration benytter Guldsmed Boye sig også af vores integration til e-conomic, som er en tidsbesparende integration, hvor butikkernes dagsopgørelser kommer direkte ind i e-conomic. Med integrationen er der mulighed for at splitte betalinger ud på forskellige konti, og der er tilmed mulighed for at lave autobogføring.
Sammen fandt vi også ud af, hvilke konteringskonti butikken havde behov for – så nu kører det, og medarbejderne kan nemt slå diverse udgifter og udlæg ind på kassen, så dagsopgørelsen stemmer sidst på dagen.
Øget loyalitet med kundeklub
Udover sammenkobling af kassesystem med økonomisystem og webshop, hjalp vi også Guldsmed Boye med at starte en kundeklub op via vores kunde- og loyalitetsløsning.
Med kundeklubben har man mulighed for at sende kampagner og beskeder ud til sine kunder direkte pr. sms, hvilket giver en langt højere åbningsrate end eksempelvis e-mail.
Sms-kampagner er meget effektive, når man gerne vil have sine kunder til at komme igen i den fysiske butik.
Super support tager telefonen indenfor 10 sekunder
Det var vigtigt for Lars Boye med en god support, så pigerne i butikken altid kan ringe efter hjælp, såfremt behovet skulle opstå. Og det synes han bestemt, de får opfyldt hos Amero.
Butikken har også flere gange haft besøg af vores tekniker Christian, som har været ude at sætte POS-løsningen op i butikken, og som ofte tager telefonen, når pigerne i butikken ringer ind for at få hjælp.
Hos Amero går vi generelt meget op i at skabe den gode, lange kunderelation.