Da Køng Auto A/S i 2017 var på udkig efter et nyt kassesystem, var det svært at finde en POS-leverandør, som kunne nå hele vejen rundt om autoværkstedets behov. Vigtigt var det især at blive fri for manuelt at nedfælde kvitteringer på papirblokke, men derimod automatisk at fakturere over et digitalt regnskabsprogram.
Moderne autoværksted kræver moderne POS-løsning
I den lille by Lundby på Sydsjælland har Køng Auto A/S sit hjemsted. Her er Dennis Jensen indehaver af autoværkstedet, som siden 1993 har været medlem af Danmarks største frie autoværkstedskæde, AutoMester.
Autoværkstedet er et moderne autoværksted, hvor det med al tydelighed fremgår, at udstyret er i orden. Med otte fuldtidsansatte i forretningen er der nok at se til, når indbyggerne i Lundby og omegn skal have repareret deres biler. Derfor er det vigtigt, at det administrative arbejde ikke bliver et benspænd for autoværkstedets virkelige arbejdsopgaver.
For en moderne forretning har brug for en moderne kasseløsning. Og dét var netop, hvad Dennis Jensen var på udkig efter, da han i 2017 fik nok af at lange håndskrevne kvitteringer over disken og forsøge at bevare overblikket i et utal af faktureringer og bemærkninger noteret på papirblokke.
Fra rod til reguleret regnskab
Bremsevæske, gearkasseolie, undervognsbehandling, serviceeftersyn og dækskifte er alle begreber, som personalet hos Køng Auto A/S har helt styr på. Men selv med et godt tag på sit fag, kan det være svært at holde tungen lige i munden, hvis der er rod i regnskabet.
Det var derfor afgørende for Dennis Jensen at finde et system, som ikke blot kunne lette arbejdsbyrden i forhold til det tunge, manuelle, daglige papirarbejde, men også at finde et system, der kunne hjælpe med et overblik over kundedetaljer og fakturaer. Den manuelle bogføring førte nemlig til daglige kassedifferencer, og dermed sjældent en kasse, som stemte, når forretningen lukkede ned ved dagens ende.
Dennis Jensen var derfor på udkig efter en løsning, som kunne integrere til et økonomisystem, så autoværkstedet var fri for at registrere de forskellige kunder og betalinger på en papirblok. Derfor fik Køng Auto A/S en integration til økonomisystemet e-conomic i sin kasseløsning fra Amero.
Integrationen medvirker ikke blot til, at det manuelle papirarbejde automatiseres, men sørger også for korrekt digital bogføring hver dag, så Køng Auto A/S ikke længere ser ind i daglige kassedifferencer.
FTZ på kassesystemet
Dennis Jensen brugte lang tid på at undersøge markedet for løsninger, da han havde store udfordringer med at finde en løsning, som kunne passe til autoværkstedets behov. Det var nemlig ikke kun vigtigt med en integration til e-conomic, men et samspil mellem kassesystemet, e-conomic og FTZplus var et must.
Efter lang tids søgen efter netop denne kombination, faldt Dennis Jensen over Amero, som både havde partnerskab og integrationer til og med FTZplus samt e-conomic. Og derfra gik udviklingen hurtigt.
Med en integration mellem kassesystemet, e-conomic og FTZplus synkroniseres alle aspekter af forretningen. I samspillet fungerer e-conomic som et mellemled mellem kassesystemet og FTZplus, og det bliver herved muligt at hente varelageret fra FTZplus ned på kassesystemet gennem e-conomic. Det betyder, at Køng Auto A/S bl.a. har mulighed for at finde informationer om varer samt bestille direkte i systemet, og dermed lettere varetage salg og betjening på kassesystemet.
Integrationen gør det også muligt at hente timer m.m. ned på kassesystemet, så man kan afregne timer og overføre data mellem kassesystemet og e-conomic. På denne måde slipper folkene hos Køng Auto A/S for at registrere timer og udskrive fakturaer manuelt, da disse processer automatisk genereres i e-conomic.
Betaling af faktura på kassen gennem e-conomic
Bedst af alt er det dog, at den langhårede proces med ukurante betalinger er fortid.
Køng Auto A/S bruger i dag FTZplus som kundestyring, da det er i dette program, at al data på autoværkstedets kunder og historik på biler kan fremsøges.
Med integrationen mellem FTZplus og kassesystemet er det muligt for Køng Auto A/S at hente kundernes fakturaer ned på kassesystemet. Ved indtastning af fakturanummer og/eller kundenummer, kan personalet hos Køng Auto A/S hente fakturaer ned på kassesystemet.
Når fakturaen hentes ned på kassesystemet, er der både mulighed for at lade kunden betale det fulde beløb og at dele beløbet op i delbetalinger på kassesystemet. Det er også muligt at tilbyde kunder kreditsalg, eller at lade dem betale via automesterkortet.
Samspillet mellem integrationerne betyder, at Køng Auto A/S slipper for manuelt at nedskrive kvitteringer i hånden og viderebringe til en bogholder, som efterfølgende skal lave en faktura til kunden. De slipper ligeledes for at overse regninger, som ved en fejl ikke betales.
Denne proces sikrer ikke blot en automatisk overførsel af data til e-conomic, men også en bedre kundeoplevelse for kunderne hos Køng Auto A/S.
Professionel POS-partner
Dennis Jensen har siden sin opstart med kassesystemet fra Amero oplevet både sparring med salgskonsulenter og supportafdelingen som upåklagelig. Især fremhæver han den hurtige hjælp og support som værende topklasse. Han oplever, at der altid er mulighed for at få hjælp, såfremt man skulle have nogle spørgsmål.
”Amero er super professionelle samarbejdspartnere. Hvis man får et problem, eller sidder fast, er de der altid lige med det samme, og står klar til at hjælpe dig. Det tager maks 5-10 minutter, så er man kørende igen” – Dennis Jensen, Indehaver, Køng Auto A/S
I Amero sætter vi en ære i snarere at være vores kunders POS-samarbejdspartnere frem for simple leverandører. Vi sætter pris på en ærlig dialog, og vi tror på, at vores succes som virksomhed er direkte forbundet med vores evne til at forstå og opfylde vores kunders behov.