Jysk Vin Vinbar er en forlængelse af det randrusianske vinfirma Jysk Vin. Jysk Vin Vinbar ligger i hjertet af Aarhus, og her bliver du budt velkommen af mennesker, som brænder for og har stor kendskab til et væld af forskellige vine. Selvom de eksklusive dråber serveres i harmoniske lokaler med den hyggeligste atmosfære, er der ikke noget storsnudet over Jysk Vin – der er højt til loftet og alle er velkomne. Et eksklusivt koncept – helt nede på jorden.
Kompromisløse QR-krav til kassesystem kræver specialløsning
Da Jysk Vin Vinbar startede sin søgen efter det perfekte kassesystem til deres behov, fandt de hurtigt nogle punkter, de ville have svært ved at gå på kompromis med. Vinbaren havde nemlig udtænkt et koncept til den nye vinbar, som krævede en specialløsning.
Det tekniske omdrejningspunkt for dette koncept var hovedsageligt muligheden for anvendelse af QR-koder til hvert enkelte køb i vinbaren. Disse QR-koder, som følger med hvert enkelte glas vin kunderne bestiller, har til formål at give kunden mulighed for at scanne via sin telefon, hvorefter vedkommende ledes videre til deres hjemmeside, hvor der kan tilgås yderligere information om vinen. Såfremt kunden er interesseret i at købe vinen til privat brug, gøres dette også via denne QR-kode.
QR-koderne, som kobles til de enkelte flasker vin, krævede en specialdesignet løsning fra Ameros udviklingsafdeling. Men ingen udfordring er for stor og ingen opgave for lille – efter en udviklingsproces hører der til Jysk Vin Vinbars løsning en specialprinter, som printer QR-koder på glasbrikker, som i dag troligt ledsager hvert glas vin.
Systemer der snakker sammen
Lige så kvalitetsbevidste Jysk Vin Vinbar er omkring deres vine – lige så kvalitetsbevidste var de i jagten på de bedste IT-løsninger. Kravene var klare: deres kasseløsning skulle kunne indgå i et samspil mellem Jysk Vins hjemmeside, økonomisystem og sidst men ikke mindst omfatte muligheden for lagerstyring, så vinbaren bedst muligt kunne danne sig et kontinuerligt aktualiseret overblik over forretningens varelager.
Jysk Vin gjorde på daværende tidspunkt allerede brug af deres egen hjemmeside og gjorde ligeledes også brug af økonomiprogrammet Visma. Det var derfor et must for Jysk Vin, at kassesystemet i Jysk Vin Vinbar skulle kunne integreres til de systemer, Jysk Vin i forvejen var velkendte med. Her har Amero også specialdesignet en løsning til Jysk Vin, hvor de tre programmer arbejder sammen i det daglige. I denne konstellation fungerer økonomisystemet Visma som mellemled mellem vinbarens kassesystem og hjemmeside, og data overføres derfor frem og tilbage mellem deres fysiske og online salgskanal gennem Visma.
Dette samspil mellem systemerne krævede en specialløsning, hvor Jysk Vin Vinbar fik ekstraordinær adgang til kassesystemets styresystem, FlexPOS, hvorfra de frit kunne hente og sende data til, så de via denne løsning har fået muligheden for at modtage den ønskede data i deres ERP-system.
Vigtigt var det ligeledes for Jysk Vin Vinbar, at der skulle indgå et cafémodul i kassesystemets opsætning. Med et cafémodul er det nemlig muligt at tilføje salg til de forskellige borde, så hele ordren kan knyttes til et bord frem for at kunden skal betale umiddelbart lige efter hver bestilling. Modulet håndterer ligeledes både indendørs og udendørs serveringer.
Byens bedste backup i supporten
Karakteristisk for Jysk Vin Vinbars rejse med Amero er det, at vinbaren igennem hele deres POS-proces har indgået i en meget tæt dialog med Amero. Dette gælder både salgs- og supportafdelingen, som har siddet klar til at hjælpe personalet i vinbaren, når der har været brug for det. Den tætte dialog har været af stor betydning for begge parter, i kraft af de specialløsninger, der er blevet udviklet til vinbaren.
For Jysk Vin Vinbar har det givet en stærk følelse af tryghed at vide, at der i den anden ende af røret sidder kompetente sparringspartnere, som de altid kan trække på, hvis der skulle opstå nogen form for spørgsmål eller kriser i vinbaren, som har krævet akut hjælp.