En integration til dit økonomisystem og/eller webshop har til formål at automatisere mange arbejdsprocesser i dit daglige arbejde og dermed lette arbejdsbyrden for dig. Du sparer både en hel del penge og tid, som du i stedet kan bruge på dine kunder. Derudover sikrer du dig også en effektiv og up-to-date forretning. Det er altså ikke en helt dum idé at investere i en sådan integration – og du kan læse meget mere om, hvorfor, her.
Integrationer til kassesystem
En integration mellem to softwaresystemer kan helt konkret forklares som data, der udveksles mellem de to forskellige systemer. Data sendes og modtages mellem systemerne via API’er, som softwareudviklere arbejder med i forbindelse med implementeringen af integrationen.
Overordnet set er det derfor kun fantasien, der sætter grænser, når det handler om, hvilke systemer du kan integrere, så de spiller sammen – så længe du blot har ekspertisen fra softwareudviklere tilgængelig. Amero har sin egen udviklingsafdeling, og du har i vores løsninger derfor mulighed for at integrere til et væld af forskellige systemer, hvor især integrationer til digitale økonomisystemer eller webshopintegrationer er de mest populære.
Når du integrerer dit kassesystem til et andet system, er det som oftest med henblik på at automatisere processer i din forretning. Derfor kommer integrationerne også med en lang række fordele – og især, hvis du vælger at integrere dit kassesystem til din webshop eller din økonomisystem. Herunder bl.a.:
- Frigivelse af tid til dine kunder
- Reducering af manuelt arbejde
- Mindskning af menneskelige tastefejl
- Frigivelse af ressourcer og eventuelle lønkroner
Økonomiintegrationer
At koble dit kassesystem sammen med dit økonomisystem, kan være en rigtig smart løsning for forretninger. Det kan nemlig gøre arbejdsprocesser for medarbejdere eller bogholdere meget lettere – og tilmed give et bedre overblik over økonomien. For med integrationen overføres salgsdata automatisk fra kassesystemet til økonomisystemet, med mulighed for at blive bogført automatisk. En økonomiintegration kommer altså med et væld af fordele:
Væsentligt er det først og fremmest at påpege, hvilke store mængder menneskelige tastefejl din forretning spares for. Når dit kassesystem og økonomisystem snakker sammen, sker al overførsel af salgsdata automatisk til dit økonomisystem, når dagens salg opgøres på kassen. Det betyder mindre manuelt arbejde og færre chancer for fejl.
En anden væsentlig værdi ved integrationen er ligeledes, at den automatiske overførsel af data mellem dine to systemer frigiver tid og ressourcer. Automatiseringen betyder, at du og dit personale kan fokusere på vigtigere opgaver, såsom håndtering af jeres kunder, produkter og/eller at markedføre forretningen.
Ved mange økonomiintegrationer er det ligeledes muligt at udføre kunde- og kreditsalg på kassesystemet, som automatisk overføres til økonomisystemet, og samles med kundens anden data.
Alt i alt kan en økonomiintegration gøre processer mere effektive, reducere fejl og give dig mere tid til at fokusere på dét, der virkelig betyder noget for din forretning.
Webshopintegrationer
Hos Amero laver vi integrationer mellem fysiske forretninger med webshops, som har samme varesortiment og lager. Med integrationen overføres salgs- og produktinformationer automatisk mellem de to systemer, så du kun behøver at styre din forretning fra ét samlet sted, og den bidrager derfor til en meget mere effektiv drift af dine forskellige salgsplatforme.
En integration til din webshop sparer dig og dine medarbejdere en hel del tid og I undgår bøvl. Når kassesystemet er integreret med webshoppen, slipper du for at opdatere dit varelager to steder, da dine varer og informationerne herom automatisk oprettes og opdateres på tværs af systemerne. Det betyder også, at dit varelager holdes synkront mellem webshop og kassesystem, så du har et kontinuerligt, reelt billede af dit varelager på tværs af platformene. Du slipper altså for manuelt arbejde og minimerer risikoen for fejl, herunder at sælge varer, som allerede er udsolgt – og dermed miste dine kunders tillid.
En synkronisering mellem din fysiske og online salgsplatform kan også skabe et realtidsbillede af din forretning. Ved at have opdaterede data fra webshoppen og kassesystemet kan du nemt følge med i, hvordan det går, og træffe hurtige beslutninger baseret på aktuelle oplysninger.
Integrationen gør også punkter som lagerstyring og produktsporing meget lettere for dig. Da det er så nemt at holde styr på varebeholdning og opdatere produkter på tværs af platforme, bliver det nemmere for dig at undgå over- eller underbestilling.
Samlet set gør en automatisk, kontinuerlig dataudveksling mellem dit kassesystem og webshop din forretning langt mere effektiv, reducerer manuelt arbejde og forbedrer kundeoplevelsen. Det er win-win; både for dig og for dine kunder.
Øvrige integrationer til dit kassesystem
Det er naturligvis ikke kun dit økonomisystem eller din webshop, dit kassesystem kan integreres med. Som tidligere nævnt har Amero sin egen kompetente udviklingsafdeling – og der findes derfor næsten ingen grænser for, hvilke systemer, der kan udvikles integrationer til. Få her et overblik over et udvalg af systemer, vi allerede integrerer til:
Integration til lagerstyring, fragt og logisitk
Noget, som langt de fleste forretningsejere vil betegne som en kærkommen ven på lageret, er integrationer til systemer, som håndterer lagerstyring, fragt og logistik. Disse integrationer reducerer nemlig dobbeltarbejde og effektiviserer også dit arbejdsflow på lageret betydeligt.
Hos Amero integrerer til bl.a. med systemerne Rackbeat og Webshipper, som er hhv. et Warehouse Management System og en fragt- og logisitikplatform. Disse to systemer har til formål at hjælpe dig med at få et fuldt overblik over dit lager online, og at muliggøre at du på én platform får indblik i alle led i din forsyningskæde, samt at automatisere alle dine forhenværende manuelle processer i forbindelse med forsendelser i forretningen.
Integration til data og rapportering
Der findes et større udvalg af systemer til håndtering af data og rapportering, som kan hjælpe dig med at danne et bedre overblik over forskellige parametre af din forretning, så du har fingeren på pulsen i forhold til, hvordan din forretning klarer sig.
I Amero integrerer vi allerede med platformen Plecto, som er et rigtigt godt redskab til at skabe et overblik over virksomhedens nøgletal, samt at nå forretningens fulde potentiale med performance dashboards. Med Plecto har du mulighed for selv at sammensætte dit eget indsigtsfulde dashboard med data fra kassesystemet, for at analysere præcis den data, der er mest relevant for din forretning.
Integration til branchespecifikt
Driver du en branchespecifik forretning, hvortil du gør brug af et særligt program til eksempelvis håndtering af ordre, bookinger eller noget helt tredje, er der gode chancer for, at vi også kan udvikle en integration mellem dette system og dit kassesystem.
Vi har allerede udviklet løsninger til forskellige forretninger med specifikke behov, inden for eksempelvis golf, apotek og autobranchen.
Har du spørgsmål til specifikke systemer, du ønsker dit kassesystemet integreret med, er du altid velkommen til at kontakte os på 77 34 34 80. Vores rådgivning er altid gratis.