Vipps MobilePay er en populær app til mobiltelefonen, som giver brugerne mulighed for at foretage øjeblikkelige pengeoverførsler til andre brugere, kun ved at bruge deres mobilnummer.
Den nemme adgang til betalinger og overførsler har gjort appen til en populær måde at sende og modtage penge på, og har ligeledes fundet sin vej ind i hele nordens forretningsliv som en særdeles udbredt betalingsform.
Vipps MobilePay er kendt for sin enkle brugerflade og den bekvemmelighed, det bringer til det daglige liv, og man må i den grad side, at den er blevet central del af den digitale økonomi i hele norden.
Om MobilePay
MobilePay blev lanceret af Danske Bank i Danmark i maj 2013 som en reaktion på en stigende efterspørgsel efter mobile betalingstjenester. Idéen bag MobilePay var at gøre pengeoverførsler så nemme som at sende en SMS.
I starten blev tjenesten lanceret som en peer-to-peer-betalingsapp, der tillod brugere at overføre penge til hinanden ved hjælp af deres mobiltelefonnummer.
Succesen for MobilePay var nærmest øjeblikkelig, og populariteten af MobilePay fortsatte med at vokse støt, og inden for det første år nåede tjenesten en million brugere.
I de efterfølgende år udvidede MobilePay sin tjeneste ved at tillade brugerne at betale for varer og tjenester hos erhvervsdrivende, samt betale regninger direkte gennem appen.
I starten af 2024 fusionerede MobilePay med den norske betalingsapp Vipps. Det samlede Vipps MobilePay er nu en foretrukken betalingsmetode, som sikrer kunder hurtige og problemfrie transaktioner i hele norden.
Amero og Vipps MobilePay
Ønsker du at tilbyde dine kunder en fleksibel og moderne betalingsløsning i din forretning? Så er denne mobilbetaling et godt bud på en ideel løsning for dig.
I kraft af Ameros partnerskab med Vipps Mobilepay, er det muligt at integrere betalingsmetoden Vipps MobilePay til kassesystemet. Det betyder, at kunder, der bruger MobilePay, kan betale for varer og tjenester direkte fra deres mobiltelefoner ved at scanne en QR-kode eller ved at du trykker telefonnummer ind på kassen, hvorefter transaktionen vises på kundens telefon, som kan swipe for betaling. Hver bruger har desuden sin egen personlige QR-kode i appen, som kan scannes via forretningens 2D-stregkodescanner, så kunden knyttes til transaktionen.
Denne integration gør det nemmere for kunderne at betale for deres køb, samtidig med at den hjælper virksomheder med at holde trit med den stigende efterspørgsel efter mobilbetalingsmuligheder. Endvidere kan integrationen af Vipps MobilePay på kassesystemet hjælpe med at fremskynde betalingsprocessen, reducere køer, og give en mere strømlinet oplevelse for både kunder og medarbejdere.