Det kan være svært at vælge hvilket kassesystem, du skal have. Du står der med din helt nye butik, eller en butik du har haft i flere år, og du ved måske ikke helt, hvad du skal bruge, og du er usikker på, hvad de forskellige leverandører kan tilbyde dig. Eller måske er det ikke til en butik, men til et museum, hvor du er utilfreds med din nuværende løsning. I begge scenarier er det vigtigt, at du finder ud af hvilke funktioner, du har behov for i et kassesystem. Det vil vi gerne hjælpe med!

Hvad ligger i ordet ‘kassesystem’?

Hvad ligger i ordet ‘kassesystem’?

Hvis man ikke lige kender kassesystems-verdenen, kan det være svært at gennemskue, hvad et ‘kassesystem’ egentlig inkluderer. 

Kort sagt inkluderer det: kassesoftware, kasseapparat (typisk touchskærm eller tablet), stregkodescanner, labelprinter, pengeskuffe, bonprinter, integrationer til andre systemer, lagerstyring, betalingsmuligheder, support og mere. Herunder vil vi præsentere de vigtigste dele lidt grundigere.

1. Kasseapparatet

Når du bestiller et kassesystem hos en leverandør, får du leveret en computer med touchskærm eller en tablet. Derudover vil du få en software, som kører på din computer eller tablet. Ud over dette, får du også stregkodescanner, bonprinter, pengeskuffe og labelprinter. Herudover skal du have en betalingsterminal og andre betalingsmuligheder. Det kan du læse mere om længere nede.

2. Integrationer til dit kassesystem

2. Integrationer til dit kassesystem

Integrationer til diverse andre digitale systemer, er der hvor et kassesystem virkelig adskiller sig fra det mere traditionelle kasseapparat. Integrationer kan nemlig spare dig og din virksomhed tid og penge. De vigtigste integrationer, at forholde sig til, er: integration til webshop og integration til økonomisystem. Inden du bestemmer dig for et kassesystem, er det vigtigt at du forhører dig med leverandøren, præcist hvad du får i dine integrationer, da det kan variere meget.

Du kan læse mere om Ameros integrationer her.

Webshop

Med en integration til din webshop, slipper du for en masse arbejde. Du skal nemlig kun oprette dine produkter ét sted og dine lagertal vil blive opdateret automatisk. Så hvis du sælger den sidste vare af sin slags, vil den pågældende vare ikke samtidig kunne sælges på webshoppen.

Økonomisystem

En anden, helt essentiel integration er til dit økonomisystem. Om det er dinero, e-conomic eller et helt tredje system, er en integration til dit økonomisystem en stor fordel. Du kan nemlig nemt lave automatiske dagsopgørelser, når dagen er omme. Det kan spare dig og din bogholder for værdifuld tid.

Bliv kontaktet for at høre mere om vores integrationer og kassesystemer

  • Integrationer til flere forskellige webshops og økonomisystemer
  • Brugervenlige og moderne kassesystemsløsninger
  • Hurtigt svar - vi kontakter dig inden for 3 timer i hverdagene

3. Lagerstyring via kassesystem

En anden værdifuld funktionalitet, som du kan få med et kassesystem, er lagerstyring. Med lagerstyring får du fuld kontrol over din egen virksomhed og dit lager. Lagerstyring gør at du ved præcis, hvad du har på lager, og hvor meget af det du har på lager. Det er især praktisk for dig, der sælger produkter med stregkoder. Med lagerstyring kan du oprette produkter, rette priser, kontrollere lagerantal, registrere vareoprettelse og modtagelse, og meget mere.

Du kan se mere om Ameros lagerstyring her.

4. Betalingsformer

Udover computeren og POS systemet du har valgt, er det vigtigt, at du har flere forskellige muligheder for at tage imod betaling, såsom betalingsterminal (med mobilbetaling), mobilepay, kreditsalg og kontant betaling.

Se hvilke betalingsmuligheder vi kan tilbyde dig her.

5. Support af dit kassesystem

Inden du siger ja til et kassesystem, er det værd at undersøge om der er support med i din løsning. Vores erfaring er, at det giver stor værdi at have fri adgang til support. Med en god supportaftale, hvor du altid kan få hjælp, kan du ringe om både stort og småt og få hjælp til alle de udfordringer, du skulle møde.

Du kan læse mere om vores support her.

6. Hvad kan vi tilbyde hos Amero?

Hos Amero rådgiver vi dig gerne om hvilken kasseløsning, der skaber mest værdi og giver mest mening for din forretning. Vi tilbyder alt, der er nævnt i dette indlæg og mere til. Vi kan hjælpe dig med at finde præcis den løsning, du har behov for, og spare dig for en masse bøvl, da vi har leveret 1000+ løsninger i Danmark.

Vores kassesystemer kører på FlexPOS kassesoftware. Det kan du læse mere om her.