Når man skal have et kasseapparat til attraktioner, såsom museer, gallerier, forlystelser, slotte og andre turisme- og oplevelsessteder, så er det vigtigt at være bevidst om kravene til løsningen. Derfor har vi her samlet de vigtigste funktioner, som du skal være opmærksom på, når du undersøger markedet for kasseløsninger til attraktioner.
Billethåndtering - fysisk og online
En af de vigtigste funktioner for dig er formentlig salg af billetter. Derfor skal du vælge et kassesystem, som tilbyder billethåndtering.
På den måde har du mulighed for gennem kasseapparatet at udstede entrebilletter eller billetter til et event. Med billethåndtering på kassen kan du printe billetter på en bonprinter og validere dem med en håndholdt scanner eller en ubemandet billetscanner ved indgangen (læs om denne mulighed under “Indgangssystem” længere nede).
Mange leverandører af kassesystem tilbyder design af dine billetter og eventuelle medlemsskort, så du får et udtryk, der matcher dit brand eller oplevelse.
Er det vigtigt for dig at kunne sælge billetter online via din hjemmeside? Det kan Amero hjælpe dig med!
Medlemsskaber, årskort og loyalitetsprogram
Når man sælger en oplevelse, er det også essentielt at man kan oprette medlemskaber og årskort eller sæsonkort, for at få gæsterne til at komme tilbage. Det at kunne skabe et loyalitetsprogram, hvor tilbagevendende gæster kan opnå fordele, rabatter eller point, kan øge besøgsfrekvensen markant.
Du kan også vælge, om du vil have et fysisk eller elektronisk medlemskort (eller begge dele). Du har mulighed for at designe dine fysiske medlemskort, som du gerne vil have det, så det passer til din attraktion. Det er også mange steder muligt at gøre medlemskortet elektronisk, så gæsterne f.eks. har det på deres iPhone og blot skal have den med sig, når de besøger attraktionen.
Hos Amero kan man koble sit kasseapparat sammen med en SMS-loyalitetsklub, hvor man har mulighed for at sende beskeder direkte ud til medlemmer med rabatter og kampagner.
Indgangssystem til attraktioner
Vil du gøre det endnu nemmere for dine gæster at besøge dig, så er et indgangssystem en smart og effektiv måde at lukke gæster ind på. Den er især effektiv, hvis du har en høj volumen af gæster der skal igennem indgangen med billetter, eller hvis du gerne vil optimere dine ressourcer.
For at vise helt præcis hvor smart det er, har vi lavet en video herunder fra Højer Mølle, som viser hvor nemt og simpelt indgangssystemet fungerer. Vil det skabe værdi hos jer?
Besøgsstatistikker og rapporter
Data er altid guld værd for virksomheder, som gerne vil forbedre sig. Derfor vil det også være en fordel for dig at kunne se forskellige statistikker for din attraktion, f.eks. vil besøgsstatistik være helt centralt for dig. På den måde kan du se, hvilke geografiske områder dine besøgende kommer fra eller hvornår på dagen der kommer fleste gæster, så du ved, hvornår du skal sætte ekstra mandskab ind.
Hos Amero tænker vi altid data ind som en del af din kassesystem-løsning. Der gemmer sig mange værdifulde data i salget fra kasseapparat eller onlinesalg og sammen laver vi en plan for, hvordan I ønsker at bruge det.
Integration til økonomisystem
Med en integration til et økonomisystem, vil du lette din hverdag væsentligt, da mange manuelle processer bliver gjort automatiske for dig. F.eks. skal du ikke manuelt lave en dagsopgørelse, det kan kassen gøre for dig og sende informationerne til dit økonomisystem.
De mest anvendte økonomisystemer er e-conomic, Dinero og Navision. Er du nysgerrig på de forskellige integrationer til økonomisystemer, kan du se dem under integrationer til vores kassesystem.
Tilbyder du mad og drikke?
Det er heller ikke usædvanligt at tilbyde mad og drikke til de besøgende, så har du en café tilhørende din attraktion, kan du også undersøge muligheden for et kassesystem som også tilbyder løsninger til restaurationsbranchen, så du også får funktioner som understøtter dette. Det kunne være funktioner såsom print af bestillinger til køkkenet, overskuelig menu på kassen, bordstyring eller en mobil POS-løsning.