Se aktuel driftsstatus på dit kassesystem her: https://status.flexpos.com/
Denne side er senest opdateret 01/03/2024.
MobilePay opdaterer platform - og vi er klar
Den nye opdatering af MobilePay platformen lanceres d. 12/03/2024.
Vi har i denne artikel samlet alt dét, der er værd at vide, så du ved, hvordan du som forretningsejer skal forholde dig.
Artiklen opdateres løbende med yderligere information, så du kan med fordel gemme denne side og tjekke den løbende.
Nederst på siden kan du se en video af, hvordan det nye Vipps MobilePay vil se ud på dit kassesystem fremadrettet.
Ofte stillede spørgsmål om MobilePay POS opdatering
MobilePay og Vipps platforme sammenlægges og opdateres d. 12/03/2024.
Ja, vi sørger for automatisk at opdatere dit FlexPOS kassesystem fra d. 10/03-2024 og inden d. 12/03-2024.
Du skal som forretningsejer holde øje med, om du fra d. 10/03-2024 kan se et opdateret Vipps MobilePay logo på din MobilePay-knap på dit kassesystem. Hvis denne ikke fremgår, læs da under ''Hvad hvis min MobilePay-knap ikke opdateres?''.
Derudover skal du ikke foretage dig noget i din forretning, medmindre du har en hvid MobilePay boks. Denne virker ikke længere efter opdateringen, og du kan derfor skille dig af med den. QR-koden virker derimod fortsat, og du kan sagtens stadig bruge denne.
Kan du fra søndag d. 10/03-2024 se et opdateret Vipps MobilePay logo på din MobilePay-knap i dit kassesystem, er dit kassesystem klar til opdateringen, og du behøver ikke at foretage dig yderligere.
Kan du fra søndag d. 10/03-2024 ikke se et opdateret Vipps MobilePay logo på din MobilePay-knap i dit kassesystem, kan du i første omgang prøve at genstarte dit kassesystem. Er logoet efter genstart stadig ikke opdateret, kan du kontakte os på tlf. 77 34 34 80.
Ja, den nye løsning kører fortsat videre på de QR-koder du kender, og som du allerede gør brug af i dag.
Har du den hvide boks, kan denne med fordel fjernes efter opdateringen, da du i stedet kan benytte QR-koder. Du er velkommen til at kontakte salg@amero.dk for at høre mere.
Salgsbilledet for det nye Vipps MobilePay bliver en lille smule anderledes, end du i dag kender det. Det er dog stadig super nemt at betjene.
Benytter du QR-koder i din forretning, kan kunderne stadig anvende disse til betaling. Dog kan du i forretningen også trykke telefonnummer ind på kassen, hvorefter transaktionen vises på kundens telefon, som kan swipe for betaling.
Som noget nyt har hver bruger sin egen personlige QR-kode i appen, som kan scannes via forretningens 2D-stregkodescanner, såfremt man har det i forretningen.
Nej, du behøver ikke en 2D-scanner tilknyttet dit kassesystem, for at dine kunder kan betale med den nye app. Transaktionen kan nemlig baseres på telefonnummer.
Dog er det både smart og hurtigt at kunne sende transaktionsvinduet til kundens telefon via et scan på telefonen. Er du interesseret i at høre nærmere om en 2D scanner, kan du til enhver tid kontakte vores salgskonsulenter pr. mail eller tlf. 77 34 34 80.
Sådan vil det nye Vipps MobilePay fremover se ud på dit kassesystem
Herunder kan du se, hvordan det nye Vipps MobilePay vil se ud på dit kassesystem.
I dit Vipps MobilePay betalingsvindue vil du enten skulle indtaste telefonnummer eller scanne den QR-kode, kunden har tilknyttet sin Vipps MobilePay app. Din kunde kan også scanne din forretnings QR-kode, såfremt I har en synlig QR-kode i forretningen, og derved checke ind i salget på denne måde.
Når din kunde har tjekket ind i appen og godkendt betalingen, er transaktionen gået igennem og købet er afsluttet.
Har du spørgsmål til MobilePays nye platform eller lignende, bedes du rette direkte henvendelse til MobilePay Erhverv på erhverv@mobilepay.dk.
Har du spørgsmål, som vedrører dit kassesystem, kan du med fordel sende en mail på support@amero.dk.