VIA University College (VIA) er en af Danmarks største professionshøjskoler, da de har hele 8 campusser fordelt i 7 campusbyer i Region Midtjylland. Her tilbyder de 35 forskellige, mellemlange videregående uddannelser – herunder alt fra ingeniører og designere til sygeplejersker og lærere. Derfor tæller skolen også over 18.500 studerende om året, og har visioner om at skabe et ”aftryk på verden”, ved at skabe fremtidens uddannelser.
VIA var på udkig efter et nyt system, der skulle leveres til alle deres lokationer, både i deres kantine og butikkerne. VIA opsatte derfor et stort udbud på dette, som Amero vandt. Amero udviklede en solid og gennemført løsning til både deres kantiner og butikker, og det stod derfor hurtigt klart, at Amero var den bedste løsning for VIA.
En todelt kasseløsning
VIA havde brug for et gennemtestet system, som virkede i alle deres kantiner og butikker. Eftersom Amero har flere års erfaring med at levere kassesystemer i hele Danmark, og derudover havde mulighed for at udvikle efter VIA’s behov pga. egen udviklingsafdeling, var VIA’s mavefornemmelse omkring Amero derfor god.
Det var vigtigt for VIA at få en løsning, som ville kunne fungere i både kantinerne, men også i deres butikker, hvor elever kan købe bøger og andet, de skal bruge til deres studie. Det vil sige, at behovet omfattede en kantineløsning og en butiksløsning, som hver især havde specifikke krav og behov.
Derudover var der også en efterspørgsel efter en indbygget funktion i deres kassesystem, hvor medarbejderne har mulighed for at lave differentierede rabatter baseret på kundegrupper. På den måde kan medarbejderne f.eks. lave en kundegruppe, som hedder ”personale”, og under denne gruppe fastlægge bestemte rabatter på bestemte varer.
Lad eleverne betjene sig selv
VIA University College var Ameros første kunde, som havde behov for selvbetjeningsløsning. Derfor har VIA’s kantiner fået udviklet en specialløsning af Amero, nemlig muligheden for selvbetjening, til deres kassesystemer. Det betyder, at eleverne kan veje deres mad og betale for den, uden at blive betjent af kantinepersonalet. Her trykker de deres valg ind på en touchskærm og betaler derefter for deres mad. Denne løsning var vigtig for VIA, da det kunne spare dem en masse tid i hverdagen, så de kunne bruge deres tid på andre ting – både medarbejderne og eleverne.
”Jeg tror, vi sparer en hel medarbejder på ikke at gå ud til kassen i tide og utide for at betjene kassen. Det tager jo også tid, at blive afbrudt i sit arbejde hele tiden, så det er en super løsning, at eleverne selv kan betale for deres kaffe, slik og andre småting.” – Anette Jensen, Kantineansvarlig hos VIA i Holstebro.
Det er et super intuitivt system, og mange af VIA’s medarbejdere meddeler, at eleverne i kantinen har meget nemt ved at bruge det, uden at skulle spørge kantinepersonalet om hjælp.
Super service på 10 sekunder
En af de ting, som vi hos Amero er meget stolte af, er vores support. Her har vi en garanti på, at vi svarer indenfor 10 sekunder på telefonen, og oftest kan løse almindelige support problemer med det samme. Så da VIA havde et behov for, at deres samarbejdspartner kunne svare dem indenfor 4 timer og løse problemer indenfor 7 timer, var vi allerede på forkant.
Supporten var derfor en vigtig faktor for VIA, og hos Amero har vi altid som vores førsteprioritet at hjælpe kunden så hurtigt som muligt, uanset hvilken kunde det er. Vi kender deres brancher og behov, og ved, hvor afhængige de kan være af, at systemet virker igen samme dag.
Samarbejde er alfa og omega
Udover en masse hårdt benarbejde, har det vigtigste ord i hele processen været samarbejde. Både samarbejdet med VIA, men også samarbejdet med FlexPOS, som er Amero’s softwareprodukt.
Da projektet med VIA krævede installationer på mange kasser og på flere lokationer, var det et stort projekt. Heldigvis havde Amero allerede inden udbuddet et tæt samarbejde med FlexPOS, som var en stor del af at det lykkedes.
”Uden et solidt samarbejde mellem Amero, VIA og FlexPOS, så ville det være svært at komme i mål med projektet. Det har været det hele værd, da vi er en masse erfaring rigere og allervigtigst en glad kunde!” – Kasper Smith, direktør hos Amero.
Efterfølgende har samarbejdet med VIA også været utroligt vigtigt, for at alle ønsker, behov og forbedringer skulle lykkes! Derfor siger VIA også sådan her, om lige netop det: