Enhver, der har prøvet at afbryde et salg grundet manglende internetforbindelse, kender den uoverskuelige følelse, der rammer, når salget må afbrydes. For hvornår kommer internettet igen, hvornår kan du genoptage dit salg, og hvor meget af dagens omsætning ender du potentielt med at miste? Hvorfor ikke investere i et hybrid kasseapparat, som du er sikret virker – også når internetforbindelsen ryger – så du kan fortsætte dine salg uanset om forbindelsen driller?
Cloud-baseret kassesystem eller ej?
I en digital verden, hvor vi konstant er forbundet, er det vigtigt for virksomheder at have en pålidelig point-of-sale (POS) løsning. Det gør sig nemlig gældende uanset hvilken forretning du driver, at dit POS-system er hjertet af enhver transaktion.
Derfor er det for mange forretningsejere et levende mareridt, når internettet svigter, og man er nødsaget til at sætte salget på pause. Heldigvis er der en løsning i form af hybride POS-løsninger, der kan opretholde kontinuerlig drift – selv når internetforbindelsen ryger.
For traditionelle, lokale POS-systemer gør det sig ofte gældende, at de kører på hardware i butikken og normalt ikke kræver internetforbindelse. Men de mangler ofte den fleksibilitet og dataadgang, som cloud-baserede POS-systemer tilbyder.
Cloud-baserede POS-systemer er populære på grund af deres tilgængelighed fra enhver internetforbindelse og evnen til at tilgå data i realtid. Men de er i høj grad sårbare, hvis internetforbindelsen svigter.
Hvad er en hybrid POS-løsning?
… Og det er nemlig her, de hybride kassesystemer kommer ind i billedet. Hybride POS-løsninger, som indebærer sikkerhed, fleksibilitet og fortsat drift.
Når vi snakker hybride POS-løsninger, snakker vi om en kombination af det bedste fra begge verdener – nemlig cloud-baserede POS-systemer og lokale POS-systemer. De hybride kasseløsninger fungerer ved at kombinere både lokale og cloud-baserede elementer. De betyder, at fordi de normalt kører på en lokal server eller terminal i butikken, kan de fortsætte med at behandle transaktioner, selv når internetforbindelsen er nede. De opdaterer dog stadig regelmæssigt deres data til skyen, når forbindelsen genetableres. Win-win!
Når internettet er aktivt – som det jo i langt størstedelen af tiden er – kommer de hybride kassesystemer med en lang række fordele, herunder realtidsrapportering, lagerstyring og adgang til kundedata fra alle steder. Hvis internettet til tider skulle svigte, skifter de automatisk til en lokal tilstand, hvor de kan fortsætte med at acceptere betalinger og udføre grundlæggende opgaver – og opdatere, når internetforbindelsen igen er tip top.
Fordele ved hybride kassesystemer
Det er svært at komme i tanke om grunde til, hvorfor man ikke skal investere i et hybrid kassesystem, som fungerer fejlfrit, selvom når du er offline. Derimod findes der en lang række grunde til, hvorfor de hybride POS-løsninger burde være en del af enhver moderne forretning:
- Robust drift: Den mest indlysende fordel ved hybride POS-løsninger er deres evne til at fortsætte med at arbejde, selv når internettet er nede. Dette minimerer nedetid og tabte indtægter. Og hvem kan sige nej til det?
- Fleksibilitet: Hybride POS-løsninger giver dig fleksibiliteten til at arbejde i både online og offline tilstande, hvilket er vgtigt for især virksomheder, der opererer i områder med ustabil internetforbindelse.
- Dataintegritet: Dine data er beskyttet, da hybride POS-løsninger automatisk synkroniserer med skyen, når forbindelsen er genoprettet. Dette sikrer, at du ikke mister vigtige transaktionsdata.
- Sikkerhed: De lokale servere i hybride POS-løsninger giver en ekstra lag beskyttelse mod potentielle sikkerhedstrusler fra internettet.
- Skalerbarhed: Hybride POS-løsninger kan tilpasses efter din virksomheds behov og kan nemt udvides, når din virksomhed vokser.
Hybride kassesystemer hos Amero
Der er altså ingen tvivl om, at de hybride POS-løsninger er den ideelle løsning for alle forretninger, der kræver en robust og pålidelig POS-løsning. Her kombineres det bedste fra både lokale og cloud-baserede systemer og sikrer, at din virksomhed kan opretholde kontinuerlig drift, selv når internetforbindelsen ryger. En hybrid POS-løsning kan altså ligefrem være nøglen til at øge effektiviteten og produktiviteten i din virksomhed og samtidig sikre, at dine kunder altid får den bedste service.
Så hvorfor egentlig vente? I Amero opererer vi udelukkende med hybride kassesystemer, så vores kunder er sikret at kunne fortsætte dagens salg, hvis internetforbindelsen mod forventning skulle ryge. Vi har mere end tyve års erfaring inden for POS-markedet, og vi har derfor forståelse for, hvor ødelæggende sådanne udfordringer kan være i forretningers dagligdag.
Gør din virksomhed klar til fremtiden med en hybrid POS-løsning, der er skræddersyet til dine behov. Har du spørgsmål, er du altid mere end velkommen til at kontakte os på 77 34 34 80. Vores rådgivning er altid gratis.