Amero har gennem 11 år specialiseret sig i netop POS-løsninger, der gør det muligt at drive en fysisk og online forretning uden at drukne i administration, hvor dagligdagens processer effektiviseres med flere betalingsmuligheder og automatisk integration til andre systemer.
For the English version, go to the end of the article.
Vækstrejse styrker kerneforretning
Nu opkøber og overtager Amero +400 POS-kunder fra IT-virksomheden iAdvice. Muligheden for Ameros overtagelse af iAdvices nuværende FlexPOS-kunder er opstået i lyset af, at begge virksomheder ser synergi i at fokusere på og styrke hver deres kerneforretning.
“Det giver god mening netop nu at konsolidere FlexPOS-kunder med det, der er vores kerneområde i Amero – nemlig at tilbyde simple og brugervenlige kassesystemer til butikker og attraktioner. Vi har de seneste år arbejdet hen mod at gøre organisationen klar til et væksthop, og vi er nu klar til at hjælpe de mange nye kunder”, udtaler CEO, Jakob Højland i forbindelse med offentliggørelsen og fortsætter:
“Hos Amero skaber vi succes sammen med vores kunder, og vi så et uudnyttet potentiale og win for vores kunder i, at vi som samarbejdspartner står endnu stærkere i markedet og fortsat kan have fokus på at udvikle vores løsninger og dygtiggøre os indenfor det, vi er bedst til,” siger Jakob Højland.
Stifter og direktør, Kasper Smith, er også glad for den mulighed, som er opstået for Amero netop nu og udtaler:
“Det er motiverende at se forretningen vokse endnu mere efter 11 år i branchen, hvor målet har været at give vores kunder en verdensklasse POS-løsning. Jeg er stolt af, hvor virksomheden er nået til i dag”.
Opkøb sikrer nye kræfter til Amero
Nyheden om overtagelse af forretningsområdet bringer også med sig, at Amero kan byde velkommen til tre nye kolleger.
Overdragelsen sker i løbende dialoger mellem iAdvice og Amero, så processen bliver så smidigt som muligt, og FlexPOS-kunder hos iAdvice vil blive informeret om processen løbende. Nuværende kunder hos Amero vil ikke blive påvirket.
Overdragelsen af kunderne træder endeligt i kraft d. 30. september 2022.
For yderligere information kontakt venligst:
HR-direktør Sebastian Kastrup på sebastian@amero.dk eller tlf. + 45 69 13 79 43.
Amero har siden 2011 leveret simple og brugervenlige POS-løsninger baseret på FlexPOS kassesoftware til en bred vifte af brancher i Danmark. Ameros kunder spænder fra den nystartede tøjbutik til de helt store kæder, offentlige institutioner samt museer og attraktioner. Ameros POS-løsninger gør det nemt og hurtigt at betjene kunder, tage imod betaling, håndtere gæster og optimere lagerstyring. Kunder sparer tilmed tid med automatisk integration til både økonomisystem og webshop. Læs mere om Amero her.