Fra webshop til Silkeborgs kjolemekka
DressLab, beliggende i Silkeborg, er ikke blot en specialbutik for kjoler, men også en destination, hvor kunder kan blive klædt på fra top til tå. Butikken, der startede som en ren webshop, har i dag tilføjet en fysisk butik, og med Amero som samarbejdspartner har de sikret en problemfri integration mellem de to salgsplatforme ved hjælp af POS kassesystemet.
Manglende lagerstyring og ineffektivitet
Førhen kæmpede DressLab med et kassesystem, der ikke kunne håndtere deres behov. En af de største udfordringer var lagerstyring på tværs af butik og webshop. Når en vare blev solgt i den fysiske butik, blev varens lagerstatus ofte ikke opdateret på webshoppen, hvilket resulterede i, at kunder forsøgte at købe varer online, der allerede var udsolgt. Det førte til utilfredse kunder, ekstraarbejde for personalet og en besværlig arbejdsdag, forklarer indehaver af DressLab, Helle, der med et smil i dag ser tilbage på de udfordringer, der nu er fortid.
En smidig og brugervenlig løsning
Med Ameros POS kassesystem har DressLab nu et system, der nemt kan håndtere både den fysiske butik og webshoppen. “Alt i alt så søgte vi en smidig løsning – og det fik vi”, fortæller Helle, som også fremhæver, at systemet er så intuitivt, at nye medarbejdere hurtigt lærer det. Med to kassesystemer i butikken, der bruges afhængigt af travlhed, er der nu fuld kontrol over lageret både fysisk og digitalt. Integrationen med Shopify sikrer, at lagerstatus opdateres i realtid, så der ikke længere er problemer med dobbeltbestillinger.
Kassesystemet håndterer den ekstra butik
Med flytningen til den nye lokation fik DressLab en helt ny salgskanal gennem gadevarer, der hurtigt viste sig at være en succes. Med Ameros POS-løsning kan DressLab nemt oprette en separat sektion for disse varer, hvilket giver dem fuldt overblik over salget. I dag fungerer gadevarerne som en ekstra indtægtskilde, der understøtter butikkens vækst.
Mere tid til det vigtigste
DressLab har ikke blot løst deres lagerstyringsproblemer, men oplever også, at medarbejderne har fået mere tid til kunderne og det, der virkelig skaber værdi for forretningen. Den nye løsning fra Amero giver dem mulighed for hurtigt at få overblik over salgsdata, kampagner og lagerbeholdning, hvilket har gjort hverdagen nemmere. “Vores nye piger, der bliver ansat, og de eksisterende piger på gulvet oplever aldrig problemer med det. (…) Der går en halv dag og så er de inde i det” siger Helle og fortsætter: “Jeg synes vi har en meget smidig og meget nem hverdag med det her kassesystem.”
DressLab er et levende bevis på, hvordan en god POS-løsning kan forvandle en forretning. Med Amero har de fået et system, der matcher deres ambitioner om vækst og samtidig sikrer en problemfri hverdag.