Du kender sikkert følelsen af, at det kan være en uoverskuelig opgave at vælge en POS-løsning. Måske står du og skal starte helt ny butik. Det kan også være, at du har haft butik i nogle år, men nu lever dit kasseapparat ikke længere op til dine behov. Hvor skal du lige starte? Uanset situationen giver vi dig i denne artikel vores bedste råd til, hvad du bør være opmærksom på, når du skal vælge nyt kassesystem.
Hvad er vigtigt, når du skal vælge en ny POS-løsning?
Der er mange POS-leverandører på markedet, og alle tilbyder de noget forskelligt. Derfor ved vi, det kan være en jungle at finde rundt i. Derfor har vi lavet en tjekliste til dig, med spørgsmål du bør stille dig selv, inden du vælger kassesystem og POS-leverandør.
Hvilke forventninger har du til et kassesystem og leverandør?
Det kan være en dyr oplevelse at vælge en forkert kassesystemløsning. Derfor er det en fordel at gøre nogle overvejelser omkring dine forventninger til både selve løsningen og leverandør. Hvad er vigtigt for dig? Betyder prisen alt, eller ønsker du også sparring og ærlig rådgivning?
Skal dit kassesystem snakke sammen med andre systemer?
Det er muligt at få dit kassesystem til at snakke sammen med systemer som din webshop og økonomisystem, hvis du har behovet. Har du i forvejen en webshop, kan den f.eks. kobles til kassen, så lager automatisk opdateres ved salg i butik eller online. Med en integration til økonomisystem sendes daglige salg automatisk til bogføring ved opgørelse af kassen. Din bogholder vil elske dig for det.
Hvilket hardware har du behov for?
Er du til en robust løsning, hvor du har en touchskærm til at stå med tilhørende bonprinter, scanner, betalingsterminal m.m.? Har du behov for en labelprinter til prismærker, og skal du kunne lave fysiske gavekort? Eller forestiller du dig nærmere en tablet, du kan tage med rundt? Du kan få et overblik over tilbehør her.
Hvilke funktioner har du behov for?
Ønsker du en kundeklub til dit kassesystem for at tiltrække loyale kunder? Ejer du en cafe og har behov for et system til bordreservation – eller står du i smykkebutik og har brug for et servicemodul til reparationer? Hvad med lagerstyring? Der findes et hav af muligheder for at skræddersy en løsning til dine behov. Du kan få et overblik over funktioner her.
Hvad betyder god kundeservice for dig?
Gør dig selv den tjeneste at overveje dine forventninger til IT-support og sparring i din søgeproces. Skal du kunne komme i kontakt med en supporter 24/7, når du har behov for hjælp? Er det vigtigt for dig, at du bliver mødt med dedikerede medarbejdere, som vil gøre alt for at hjælpe dig videre? Og er det vigtigt, at I kan tage dialogen på dansk?
Hvad består en komplet POS-løsning af?
Hvis man ikke er velbevandret inden for kassesystem-verdenen, kan det være svært at gennemskue, hvad et ‘kassesystem’ egentlig inkluderer. Vi hjælper dig med at skabe et konkret overblik over både hardware og software, som en komplet løsning kan bestå af.
Kort sagt inkluderer det:
De enkelte dele i et kassesystem
Kasseapparat
Når du bestiller et kassesystem hos en POS-leverandør, kan du som oftest vælge imellem forskellige løsninger og hardware, herunder en standard stationær løsning, selvbetjeningsløsning, tablet eller mobil POS-løsning.
Udover dit hardware vil du ligeledes få en softwarepakke med i POS-løsningen, som kører på dit hardware. Hos Amero er vores produkt FlexPOS kassesoftwaren installeret på samtlige af vores POS-løsninger. Vi vægter den ærlige dialog højt og vejleder dig til at finde frem til dine behov, så du ikke investerer i elementer til din POS-løsning, du ikke har behov for.
Integrationer til dit kassesystem
Kan man koble sit kassesystem til et økonomisystem eller webshop? Svaret er – ja! Og det vil i langt de fleste tilfælde give rigtig god mening.
Integrationer sparer dig for tid og ressourcer, som du i stedet kan bruge på dine kunder. Det er i integrationer til diverse digitale systemer, at et kassesystem virkelig adskiller sig fra det mere traditionelle kasseapparat. Integrationer kan nemlig spare dig, dine medarbejdere og din virksomhed både tid og penge.
De to vigtigste integrationsmuligheder, du skal forholde dig til, er integration til økonomisystem og integration til webshop.
Hos Amero har vi mulighed for at hjælpe dig med at koble dit kassesystem til dit økonomisystem eller din webshop – det kræver blot en snak om dine forventninger og behov.
Webshop
Med en integration til din webshop slipper du for en masse arbejde. Du skal nemlig kun oprette dine produkter ét sted, og dine lagertal vil blive opdateret automatisk. Så hvis du sælger den sidste vare af sin slags, vil den pågældende vare ikke samtidig kunne sælges på webshoppen.
Økonomisystem
En anden, helt essentiel integration er til dit økonomisystem. Om det er dinero, e-conomic – eller et helt tredje system – er en integration til dit økonomisystem en stor fordel. Du kan nemlig nemt lave automatiske dagsopgørelser, når dagen er omme. Det kan spare dig og din bogholder for værdifuld tid.
Funktioner
Det kan være svært at finde hoved og hale i kassesystemets funktioner.
Hos Amero vil en standardløsning – udover hardware – typisk bestå af funktioner som:
- BackOffice, som er det administrative system til kasseapparatet, hvor du kan administrere dine produkter og lager, se og redigere i kundedatabase og oprette salgsrapporter
- Print af gavekort og tilgodebevis
- Fast eller flydende kassebeholdning
- Mulighed for at lave kampagner
- Variantstyring på produkter
- Automatisk backup af data
Det er forskelligt fra leverandør til leverandør, hvad der tilbydes i standardpakken. Hos Amero kan du, udover ovenstående funktioner, tilkøbe funktioner til kassesystemet. Det kan eksempelvis være:
- Integration til dit økonomisystem
- Integration til din webshop
- Mulighed for betaling med MobilePay
- SMS kundeklub
- Smykke-labelprint
- Billetprint
- Cafemodul
- Lagerstyring
Det er en god ide at gøre sig tanker om behov før snakken med en potentiel leverandør.
Support af dit kassesystem
Inden du siger ja til et kassesystem, er det værd at undersøge, om der er support med i din løsning. Vores erfaring er, at det giver stor værdi at have fri adgang til support. Med en god supportaftale, hvor du altid kan få hjælp, kan du ringe om både stort og småt og få hjælp til alle de udfordringer, du skulle møde.
Hvis du ønsker support, skal du være sikker på, hvad der er med i aftalen, og hvad der ikke er. Det kan variere meget. Undervurder derfor heller ikke værdien af en fast supportaftale, da der kan dukke spørgsmål eller udfordringer op hen af vejen.
Hos Amero kan du altid ringe eller skrive til vores kompetente, danske supportere. Vi tager telefonen inden for gennemsnitligt 10 sekunder. Du kan læse mere om vores support her.
Overblik over kassesystemer fra Amero
FlexPOS Selvbetjening
Skal dine kunder selv kunne scanne og betale for varer? Eller overvejer du at åbne en ubemandet, selvbetjent butik? Så er en selvbetjeningsløsning fra Amero muligvis noget for dig.
FlexPOS Tablet
Vores tabletløsning er ikke kun effektiv, men det ser også godt ud. Den elegante model passer perfekt ind i ethvert miljø og giver en professionel fremtoning. Den største fordel ved en tablet-POS er, at du kan tage den med rundt.
FlexPOS Mobil
Vores mobile POS-løsning er designet til at øge dit salg gennem en optimeret kundeoplevelse. Udforsk den mobile løsning, og opdag hvordan dens fleksibilitet kan skabe værdi for dig.
FlexPOS Stationær
Med vores stationære POS får du en kassesystemløsning, som giver dig mindre manuelt arbejde, glade kunder og mere tid til din passion.