Din butik ser drøngodt ud. Du har koblet en webshop på, så dine kunder selv kan vælge, hvor de vil shoppe. Du er aktiv på sociale medier, og måske har du også investeret lidt i markedsføring på f.eks. Google eller Facebook. Alligevel kunne der godt ske mere i biksen. Du kan se, at de fleste af dine kunder handler online – eller omvendt? Uanset dit udgangspunkt er der rig mulighed for, at du kan booste din omsætning yderligere og skabe mere trafik til butik og webshop. Læs med, og få alle de gode tips til et værktøj, der også skaber loyalitet hos dine kunder.
Etabler en kundeklub, og få kunderne til at komme igen
Med en kundeklub kan du skabe et fantastisk community af loyale kunder, som du har tilladelse til at markedsføre din butik og dine varer over for. Det er altså personer, der allerede kender dig, har købt hos dig og kan li’ det, du tilbyder i din butik. Sandsynligheden for, at de vil købe hos dig igen, er stor.
Du kan selvfølgelig administrere din kundeklub gennem din POS. Men hvordan arbejder du med den? Hvordan får du tilmeldinger? Og vigtigst af alt: Hvordan bruger du den til at kommunikere til og markedsføre dig mod medlemmerne?
Brug SMS Klub til at nå ud til dine medlemmer
Et af de vigtigste værktøjer i din kundeklub er SMS Klub. Har du et kassesystem fra Amero, kan du integrere din SMS Klub til kassesystemet og sikre dig, at medlemmer, du opretter i butikken, også kan modtage dine sms’er.
Med SMS Klub kan du markedsføre dig mod dine kunder via sms, som er en utrolig effektiv måde at nå ud til din målgruppe på. 91% af 15-89 årige anvender en mobiltelefon eller smartphone til at komme på nettet. Samtidig har sms en åbningsrate på omkring 98%. Det betyder, at du i teorien kan sende sms’er til størstedelen af den danske befolkning, som næsten altid åbner deres sms’er. Så handler det bare om at få dem “ind i folden”. Her er det godt givet ud af lægge en strategi for, hvordan du vil få medlemmer, og hvordan du vil bruge din SMS Klub. Det kan nemlig booste din omsætning gevaldigt.
Sådan bruger du SMS Klub-systemet
Hos Amero hjælper vi dig godt gennem integrationen af din SMS Klub til din POS, og her er du hurtigt kørende. Når du skal i gang med selve SMS Klub systemet, bliver du guidet gennem opsætningen af din konto. Her får du blandt andet hjælp til at lave din tilmeldingsformular, opsætte systembeskeder, vælge et bonusprogram og meget andet.
Dine medlemmer kan oprettes på din POS, gennem en QR-kode eller via en formular på din webshop. Se med i videoen her, hvor vi viser dig, hvordan du opretter medlemmer, opsætter betingelser for medlemskab, laver en sms-kampagne og bruger statistikmodulet i SMS Klub. Den kan nemlig mere end blot afsende sms’erne – den kan også give dig et værdifuldt indblik i, hvad der fungerer bedst hos dine medlemmer, og hvad du bør gøre mere af.
Læg din strategi for brugen af SMS Klub
Nu har du set, hvor enkelt SMS Klub systemet er, og du er klar til at oprette dine første kampagner. Men hvad skal du skrive til dine medlemmer? Hvornår er det relevant for dig at sende dem noget? Og hvor ofte?
Ligesom det er vigtigt at have styr på det tekniske, er det også afgørende, at du sørger for at lægge en strategi for brugen af din SMS Klub. Måske har du helt styr på, hvornår det vil give mening at understøtte dine markedsførings- og salgstiltag med sms’er til dine medlemmer. Hvis ikke kan du overveje at gøre følgende:
- Koble SMS Klub på dine kampagner i løbet af året, så du sender SMS’er, når du holder udsalg, kører tilbud eller laver andre kampagner
- Belønne loyale kunder (eksempelvis dem, der køber mest) med særlige rabatter eller måske en gratis gave
- Tilbyde dine medlemmer et bonusprogram, hvor de optjener f.eks. 1 point, hver gang de køber for 10 kr., som de så kan bruge, når de handler hos dig igen
- Promovere dine varer – især dem, der er meget efterspurgte og måske har været udsolgt
Se videoen her, og lad dig inspirere til, hvordan du bruger din SMS Klub strategisk. Du kan også finde mere inspiration hos SMS Klub til, hvordan du kan bruge værktøjet.
Når det kommer til indholdet i din sms-markedsføring, er det vigtigt, at du husker på, at sms’er er en kommunikationsform, der egner sig bedst til korte beskeder. Hold det præcist, appetitvækkende og klart, så modtagerne altid ved, hvilken handling de skal foretage sig: Gå ned i butikken, shoppe online, handle hurtigt på et særligt tilbud eller noget helt fjerde.
Hvor ofte, du skal sende dem sms-markedsføring, er helt op til dig. Forsøg at holde et jævnt flow og som minimum koble sms’er på dine i forvejen planlagte kampagner og udsalg i løbet af året. Så længe du sørger for at kommunikere jævnligt med dine medlemmer, giver det også mening for dem at være en del af din kundeklub.
Er du blevet nysgerrig på SMS Klub? Du kan læse mere om SMS Klub her eller kontakte os for at få hjælp til at koble den på din løsning.