Hvordan fungerer det, når dine salg og lager skal opdatere på tværs af systemer, så du kan få en nemmere hverdag uden så meget administration? Læs med her!
Samarbejdet mellem kassesystem og webshop
Du kender nok til det med at skulle oprette en vare i butikken, men hvis du også har en webshop, kan det være du skal oprette samme vare af flere omgange, så du er sikker på den vises begge steder.
Og ikke nok med det, så skal du også sørge for at holde øje med lagerstatus begge steder.
Men hvad nu hvis du kunne spare dig selv for det ekstra arbejde og sikre, at lageret stemmer på tværs af systemer fysisk og online? Det har du mulighed for med en webshop-integration, hvor lagerstatus, produkter og data opdateres automatisk – både i kassesystemet og webshoppen.
Salg overføres automatisk mellem systemer
Når du skal vælge en integration til din webshop, kan det være en god ide at finde ud af, hvor ofte integrationen kører og hvordan det fungerer. Der kan nemlig være stor forskel afhængig af, hvem der laver integrationen.
Vores integration fungerer på den måde, at den opdaterer løbende. Det vil sige, at lagerantal og produkter løbende bliver synkroniseret og opdateret automatisk, både i kassesystemet og webshoppen. På den måde har du altid det rigtige lagertal, uanset om du lægger en vare på lager eller laver et salg.
Måske du nu sidder og tænker, hvordan det fungerer rent praktisk? Din integration mellem webshop og kassesystem fungerer på følgende måde:
- Oprettelse af produkter: Når din vare bliver oprettet i webshoppen eller på kassen, bliver det automatisk oprettet i det andet system også. Dette gælder også data om produktet.
- Ændring af produkter: Når navn, varenummer eller lignende ændres, bliver det automatisk overført også.
- Lagerantal: Synkroniseres løbende mellem webshop og kassesystem
Når du skal have en integrationen mellem din webshop og dit kassesystem, har vi to forskellige løsningsmodeller. Du kan enten oprette dine produkter i webshoppen eller på kasseapparatet – uanset hvad du vælger, vil dine produkter automatisk blive overført til det andet system.
Hos Amero bygger vi selv integrationen, hvilket betyder, at det er vores ansvar at integrationen virker som den skal.
Fordele ved at online shop og kasseapparat taler sammen
Der er flere fordele ved at lave en integration mellem kassesystem og online shop.
Du sparer dig selv og dine kollegaer for ekstra arbejde, du sikrer at lageret altid stemmer og du skaber en direkte forbindelse mellem din fysiske butik og webshop.
En af de største grunde til at vælge en webshop-integration vil vi uden tøven sige er, at du sparer tid på dobbeltarbejde. Tid som du har mulighed for at bruge på dine kunder eller forretningsudvikling.
Derudover er du altid sikker på, at lageret og produktinformation stemmer – kunder går aldrig forgæves i din butik grundet en systemfejl.
Du giver også eksisterende og potentielle kunder en god oplevelse ved at give mulighed for at læse information om produktet og tjekke lagerstatus i butikken online.
Vi hjælper dig videre
Lad os tage en snak om dine muligheder ud fra der, hvor du er med din forretning. Måske har du ikke en webshop i dag, men ønsker at komme i gang. Vores rådgivning er gratis – vi hjælper dig på vej.
Hvis du allerede har en webshop i dag, som ikke samarbejder med dit kasseapparat, så tag kontakt til os. Vi kan helt sikkert gøre din hverdag meget nemmere – og med stor sandsynlighed også øge dit salg.