Hvis du skal være på forkant med dine kunders forventninger til betalingsmuligheder, så skal dit kassesystem kunne tage imod betaling fra smartphones. MobilePay-appen til smartphones har mere end 4,3 millioner brugere i Danmark, som alle er parate til at bruge deres smartphone som betalingsmiddel.

Flere og flere butikker, loppemarkeder og webshops tilbyder MobilePay som et muligt betalingsmiddel. I Danmark foregår 45 procent af forretningstransanktioner via MobilePay (2021).

Tendensen er klar: Forbrugerne forventer i stadigt stigende grad at kunne betale med deres smartphone, når de handler i fysiske butikker og online.

MobilePay-betaling til dit kassesystem

Der er to mulige løsninger, når det kommer til MobilePay-betaling i din forretning:

Den første løsning hedder MobilePay Point of Sale, og involverer en QR-kode som dine kunder scanner, når de skal betale ved kassen. Når kunden skal betale, scannes QR-koden med MobilePay appen og kunden swiper for at acceptere købet.

Den anden løsning er MobilePay MyShop, hvor kunden betaler via et MobilePay-nummer.

Med Ameros kassesystem har du mulighed for at vælge imellem begge løsninger. Vores anbefaling til de fleste butikker er typisk at vælge den første løsning, da den samlet set giver et hurtigere checkout-forløb, og fordi det gør det nemmere for dig at tage imod betalinger.