Hvis du skal være på forkant med dine kunders forventninger til betalingsmuligheder, så skal dit kassesystem kunne tage imod betaling fra smartphones. Største delen af kunder forventer i dag at kunne betale med smartphones, og især de, der er kommet afsted uden deres betalingskort, ser det som stor service.
Mere end 4,4 millioner danskere har MobilePay-appen på deres smartphones, hvilket gør det til den absolut mest udbredte løsning i Danmark. Samtidig er MobilePay stort set altid det billigste alternativ, når der betales med telefon i butikker. Endda ofte også billigere end kortbetaling.
Flere og flere butikker, loppemarkeder og webshops tilbyder MobilePay som et muligt betalingsmiddel. I Danmark foregår 45 procent af forretningstransanktioner via MobilePay (2021). Tendensen er klar: Forbrugerne forventer i stadig stigende grad at kunne betale med deres smartphone, når de handler i fysiske butikker og online.
MobilePay Point of Sale involverer en QR-kode, som dine kunder scanner, når de skal betale ved kassen. Når kunden har scannet, kommer beløbet automatisk ind i MobilePay appen, og kunden swiper på skærmen for at acceptere købet. Herefter kan ekspedienten omgående se, om der er betalt, uden at skulle kontrollere kundens telefon.
Amero hjælper dig selvfølgelig hele vejen, for at få det sat rigtigt op i dit kassesystem. Med Ameros kassesystem har du mulighed for at vælge imellem begge både den integrerede Point of Sale og MyShop. Vores anbefaling til de fleste butikker er typisk at vælge den første løsning, da den samlet set giver et hurtigere checkout-forløb. Samtidig gør Point of Sale det nemmere og mere sikkert for dig at tage imod MobilePay betalinger.