Svar på de mest stillede spørgsmål til supporten

Vi kender alle sammen til det med at der er et eller andet der ikke lige virker som det skal. Når det sker, efterlader det os med spørgsmål, vi gerne vil have svar på, så vi kan komme videre. Nogle gange vil man gerne ringe ind til supporten, men andre gange kan det være rart at kunne løse problemet selv. Derfor vil vi hos Amero gerne give dig lidt hjælp til selvhjælp, hvor du får svaret på de mest stillede spørgsmål.

Hvis du ikke ønsker hjælp til selvhjælp, eller ingen af løsningerne virker for dig, tager vi telefonen inden for gennemsnittet 10 sekunder og står klar til at hjælpe.

Se spørgsmål og svar herunder (listen opdateres løbende):


1. Min bonprinter virker ikke, hvad gør jeg?

For mange kunder er det vigtigt at få bonnen med. Derfor er noget af det mest irriterende, når din bonprinter ikke virker i butikken. Hvis det er tilfældet, frygt ej, der er en forholdsvis nem løsning på problemet. Du får vores simple guide til, hvordan du fikser din bonprinter, her. 

Virker din bonprinter ikke, er der en række ting du selv kan gøre for at løse problemet. 

  • Trin 1: Det første du skal gøre, er at tjekke om alle kabler sidder som de skal – hvis kablet sidde løst, sæt det i igen. Nogle gange kan man nemt komme til at rykke i et kabel, og derfor er det en god ide at starte med at tjekke der.
  • Trin 2: Er din bonprinter af en eller anden årsag slukket, skal du blot tænde den igen. 
  • Trin 3: Det sidste du kan gøre er at genstarte bonprinteren

2. Kasseskuffen virker ikke, hvad gør jeg?

Vil din kasseskuffe ikke åbne, eller gider den måske ikke lukke i igen, så kommer der her en mulig løsning på problemet, som ofte virker. 

Din pengeskuffe og bonprinter er forbundet, og derfor er det samme løsning, som hvis din bonprinter ikke virkede – hvis din bonprinter ikke kører, gør din kasseskuffe det heller ikke. Det vil sige, at du skal gennemgå de samme steps, som hvis din bonprinter ikke virker.  

  • Trin 1: Det første du skal gøre, er at tjekke om alle kabler sidder som de skal på bonprinteren. Hvis kablet sidde løst, sæt det i igen. Nogle gange kan man nemt komme til at rykke i et kabel, og derfor er det en god ide at starte med at tjekke der. 
  • Trin 2: Er din bonprinter af en eller anden årsag slukket, skal du blot tænde den igen.
  • Trin 3: Det sidste du kan gøre er at genstarte bonprinteren.

3. Jeg vil gerne rette mine byttemærker, så mine kunder har længere tid til at bytte deres varer, hvad gør jeg?

Har du en kampagne med særlige tilbud eller varer, hvor du gerne vil have længere tidsfrist for bytning af varen, har du mulighed for at ændre dine byttemærker. Det kan eksempelvis være særlig relevant i juletiden, hvor mange er ude i god tid, og har brug for, at deres gaver har længere byttefrist end normalt. Har du brug for at ændre byttefristen på dine byttemærker, så se herunder. Vi guider dig til, hvordan du selv kan opdatere dine byttemærker i vores administrationsværktøj BackOffice lige her:

  • Trin 1: I øvre højre hjørne trykker du på knappen “Butiksopsætning”. Her kommer der en menu frem. Der vælger du “Indstillinger”.
  • Trin 2: I venstre side af skærmen åbner en menu sig. Her trykker du på “Byttemærker”.
  • Trin 3: Nu får du en ny menu frem. Der vælger du “Særlig periode”. Denne funktion bruges i særlige perioder, hvor du ønsker at have en anden byttefrist end normalt.  
  • Trin 4: Under “Særlig periode” skal du indstille “Periode startdato” til dagen i går, ellers virker det ikke. Resten af felterne kan du udfylde efter behov. 
  • Trin 5: Du kan ligesom med dine normale byttemærker vælge to byttefrister for dine varer: “Normale varer” og “Specielle varer”, så du har mulighed for at køre med to forskellige byttefrister afhængig af varerne. Her skal du udfylde perioden, hvor disse byttemærker skal gælde, samt hvor længe, varer købt i denne periode, skal kunne byttes. F.eks. kan varer solgt fra 1. november til 24. december have en byttefrist-dato, der hedder 24. januar. Se billede herunder. 

4. Min betalingsterminal virker ikke, hvad gør jeg?

Der er ikke noget værre end når betalingsterminalen ikke virker, særligt hvis der er mange kunder i butikken. I dag har kunderne sjældent kontanter på sig, og derfor skal betalingsterminal og MobilePay bare virke. Men som med alt andet teknik, kan det fejle. Der er dog nogle ting, du selv kan gøre for at få betalingsterminalen til at virke igen. 

  • Trin 1: Det første du skal gøre er at tjekke om kablet sidder korrekt. Nogle gange kan man nemt komme til at rykke i et kabel, og derfor er det en god ide at starte med at tjekke der.
  • Trin 2: Hvis ovenstående ikke virker, kan du åbne den Blå Bog oppe i højre hjørne, trykke på Luk og afstem betalingsterminal, og derefter Åben betalingsterminal.

Vi har lavet en  A4-side med svarene på de fire første spørgsmål på denne side, da det er spørgsmål, som ofte går igen. Så kan du med fordel printe dem ud og have dem liggende i butikken. 

5. Skaber returbeløbet på kassen en difference ifm. dagsopgørelse?

I forbindelse med et salg, hvor kunden eksempelvis har betalt med flere kontanter, end beløbet lød på, skal kunden have penge retur.

Dette beløb vil fremgår som en difference imellem det kunden skal betale ud fra bon, og det kunden faktisk betaler kontakt (returbeløb).

Returbeløbet som fremgår i salgsvinduet er blot en hjælp til dig, som betjener kassen. Beløbet vil på ingen måde fremgå som en difference ifm. dagsopgørelse.