Sådan bliver du klar til Black Friday og julehandel
Vi kender alle til det med, at der er travlt i forretningerne fra slutningen af oktober og året ud, fordi julehandlen for alvor går i gang. Men ikke nok med det, så melder Black friday også sin ankomst den sidste fredag i november og sætter for alvor din forretning på prøve. På siden her, kan du lære mere om, hvordan du bliver klar til Black Friday og julehandlen, hvor du som forretning kan øge dit mersalg og give en god kundeoplevelse.
Hvordan kan du forberede din forretning?
Når man skal i gang med de største salgsmåneder på året, gælder det om at være godt forberedt. Men hvordan forbereder du dig bedst? Der er flere forskellige ting, du kan gøre for at ruste din forretning til både Black Friday og julehandlen.
Hav styr på dine varer
Det første du skal gøre, er at sørge for at forretningen står knivskarp. Du ved, at lageret stemmer, og du har de rigtige varer hjemme. På den måde undgår du at sælge varer, du ikke har hjemme, og kunderne forbliver tilfredse. I en coronatid med et udfordrende udbudsmarked, er det vigtigt, at du allerede nu ved, hvad du vil sælge meget af, så du kan sørge for, at du har nok af de attraktive varer på lager.
En ekstra kasse i forretningen
En anden ting, du kan gøre i selve forretningen, er at få en ekstra kasse installeret. Èn af de helt store fordele ved mere end én kasse i forretningen er, at du har mulighed for at øge salget i forretningen, fordi der helt simpelt er en større kapacitet til at sælge varer. Udover bedre tid til mersalg, har du også mulighed for at øge kundetilfredsheden hos dine kunder grundet kortere kø og mere tid til den enkelte kunde ved kassen. Med kortere kø, kan du også lokke flere kunder til forretningen, da kortere kø er attraktivt for kunderne og får dem til at vælge lige netop din forretning.
Planlæg dine tilbud til kunderne
En sidste ting, du kan gøre, er at planlægge dine tilbud på forhånd. Når du planlægger dine tilbud på forhånd, har du også mulighed for at melde ud til dine kunder i god tid, og på den måde sørger for at der kommer kunder i forretningen. Derudover kan det være en fordel at brede tilbud ud over flere dage, at du laver tilbud på timebasis eller tilbyder “Ja tak-kampagner” på dine SoMe-kanaler. Hvis kunderne henter varerne i din forretning, så kan det være, at de også køber noget andet. På den måde føler dine kunder at der er gevinster ved at handle i din forretning. Læs mere om “Ja-tak-kampagner” her.

Sådan kan du brede budskabet om Black Friday og julehandel i din forretning
Når du skal være klar til Black Friday og julehandel, er det afgørende at lave en god markedsføring af din forretning. Markedsføring kommer i mange forskellige grader og former, og derfor er der flere måder, du kan gøre det på.
Det vigtigste, du bør overveje, er at gøre brug af omnichannel marketing forud for Black Friday. Det vil sige, at du reklamerer med dine tilbud gennem flere forskellige kanaler. Det kan blandt andet være på sociale medier, din webshop eller e-mail til dine kunder. Med omnichannel har du mulighed for at give dine kunder en god kundeservice i både din fysiske forretning og online. Du kan læse mere om omnichannel salg og marketing på siden her.
En anden ting, der hænger lidt sammen med omnichannel, er at du kan gøre brug af en kundeklub. Med en kundeklub har du mulighed for at sende tilbud ud specifikt til dine medlemmer på sms eller e-mail. Har du ikke allerede en kundeklub, kan du læse mere om det her.
Hav din webshop klar
Der vil fortsat være mange der vælger at handle online, og derfor kan det være en god ide at have din webshop opdateret, så du sikrer den bedste kundeoplevelse både i fysisk forretning og online.
Hvis du gerne vil have din webshop opdateret på bedst mulig vis, kan det være en god ide at overveje en webshop integration. På den måde, er du sikker på at lageret stemmer, produktinformation er opdateret og at du ikke sælger varer, du ikke har hjemme. Du kan læse mere om vores webshop integration her.
Har du ikke en webshop i dag, kan det virke som et stort projekt at kaste sig ud i. Men du kan faktisk starte et simpelt sted, og vi hjælper dig gerne på vej via nogle af vores dygtige samarbejdspartnere, der kan hjælpe dig med at få din webshop op at stå. Der kan være en stor meromsætning for dig at hente.
Vores tips til Black Friday og Julehandel
- Det kan være en god ide at have godt styr på forretningen på forhånd, så lageret stemmer, og du ved, at du har en tilstrækkelig mængde af de attraktive varer på lager.
- Få en ekstra kasse i forretningen. Det er hurtigt tjent hjem, og det øger salget og kundetilfredsheden.
- Start en webshop, hvis du ikke allerede har en. Det er nemmere, end du tror. Dertil kan du overveje en webshop integration med automatisk synkronisering af produkter og lagerstatus, så du mindsker det administrative arbejde.
- Planlæg dine tilbud på forhånd, så du kan planlægge din markedsføring og flere kunder i din forretning.,
- Spred budskabet om Black Friday tilbud og julehandel i din forretning og via dine forskellige kanaler så du gør det nemt for kunderne at finde frem til lige netop dig.
Hos Amero vil vi gerne hjælpe dig med at ruste din forretning, inden de helt store shopping-dage melder sin ankomst. Ring til os på 77 34 34 80 og hør hvordan. Vi rådgiver altid gerne, så du kan finde frem til den bedste løsning for din forretning.