Vi nærmer os med hastige skridt 21. april, hvor museer landet over endelig må slå dørene op for gæster igen efter corona-nedlukning. 

Hos Museum Jorn i Silkeborg har de glædet sig til igen at byde gæster velkommen, og når dørene går op, vil det være til en stor udstilling, som præsenterer et gnistrende sammenstød mellem Mirós sydeuropæiske idealisme og Jorns nordiske eksistentialisme. 

Under nedlukningen har mange af de ansatte på Museum Jorn, udover at forberede MIRÓ og JORN-udstillingen, arbejdet på højtryk for at gøre besøg hos Museum Jorn så optimale og sikre som muligt. Corona har tilmed medført nye online-tendenser blandt museets målgruppe, som skal imødekommes.

Danmark har gennemgået en transformation siden de første coronarestriktioner og -nedlukninger i foråret 2020. Vores museumsgæster, som før i tiden først købte billetter, når de ankom fysisk til museet, har fået nye vaner. Nu skal vi fange deres interesse for at købe billet allerede, når de søger på museet via mobilen eller computeren”, forklarer Line Helena Unold, ansvarlig for PR og marketing på Museum Jorn. 

Billede: Kasper Clausen, konsulent hos Amero, tester den nye billetløsning til Museum Jorn.

Gæster kan nu købe billetter online

Museum Jorn undersøgte i den forbindelse, hvordan de kunne muliggøre billetsalg online for at give gæster en god og tryg oplevelse. Stina Tang Frandsen, ansvarlig for receptionen og webshoppen på Museum Jorn, udtaler:

“Her stødte vi på Amero, som har leveret simple og brugervenlige POS-løsninger til branchen i flere år, og som netop i år lancerer en online billetløsning til attraktioner, som taler sammen med kassesystemet i vores billetsalg. Samarbejdet med Amero åbner muligheden for at tilbyde onlinebilletter på vores nye hjemmeside. På den måde undgår vores gæster også at stå i kø”.

Løsningen giver gæster mulighed for at købe billetter til Museum Jorn via museumjorn.dk, hvor gæster kan købe billetter til udvalgte tidslommer for at undgå mødet med mange andre gæster samme dag.

Det online billetsystem integrerer med museets POS-løsning, og ansatte kan derfor hele tiden følge med i, hvor mange billetter der er tilbage til de enkelte tidslommer via kassesystemet i receptionen. 

Stina Tang Frandsen
Ansvarlig for reception og webshop, Museum Jorn
Amero foreslog en løsning, hvor vi tilbyder såkaldte tidslommer i forbindelse med billetsalg. Det betyder i praksis, at man som gæst, allerede ved bestilling på hjemmesiden bliver bedt om at vælge, hvornår på dagen man ønsker at møde op. Tiderne reserveres i vores system, så vi også kan sælge billetter til gæster, der møder fysisk op på museet uden at have booket billet på forhånd. Det er en oplagt løsning, som sikrer, at vi kan overholde alle corona-restriktioner. Det er af højeste prioritet, at man er tryg ved at besøge vores museum.

Det online billetsystem er udviklet af Amero og integrerer med vores POS-løsning til museer og attraktioner