Mød en medarbejder – Anders Helbo

Skrevet af Anne Lippert — 02/11/2017

Helbo-interview-1Hos Amero er det vigtigt, at vi er på samme bølgelængde som kunderne og at det er klart og tydeligt, hvad vores medarbejdere kan gøre for dem.

Hvis du er kunde hos Amero, har du måske snakket med Anders på et tidspunkt. Han er supportansvarlig i Amero og sørger for at alt det tekniske fungerer hos kunderne. Vi har taget en snak med Anders Helbo, så du kan blive lidt klogere på ham og hans arbejde.


Solid erfaring med IT-support og butikker

Anders har arbejdet hos Amero siden september 2013, og han er i dag ansvarlig for den daglige drift af vores supportafdeling, og sørger for at kunderne får den hjælp de skal have, samt at han assisterer sine kollegaer i diverse tekniske opgaver, både supportmæssigt og salgsmæssigt.

Han er oprindelig udlært sælger i Radio- og Tv-branchen i 2009, og har efterfølgende arbejdet i detail-branchen. Da Anders var færdigudlært overtog han jobbet som erhvervsambassadør og serviceansvarlig i den virksomhed han var i lære i. Derudover har han også arbejdet som indkøbsansvarlig på kontorartikler og legetøj i nogle af Bog & Idé butikkerne efterfølgende.

Inden Anders kom til Amero, sad han hos Dansk Supermarkeds it-afdeling, hvor han arbejdede som it-supporter.

Her fik jeg et godt kendskab til de værktøjer og udstyr som butikker har i det daglige, samt fik forståelsen for, hvilke udfordringer butikker kan have i det daglige.

 

Helbo-interview-4

 

Den daglige gang hos Amero

Anders har sin daglige gang i vores supportafdeling, men egentlig er han lidt over det hele, da vi supporterer vores kunder på både det hardwaremæssige, men også softwaremæssige, hvor der ofte er brug for at en konsulent, en udvikler og en supporter kommer med ind over.

Hvad er vigtigt i en supportafdeling?

Anders fortæller, at en vigtig del af en supportafdeling er struktur. Dette er essentielt for at vi hos Amero kan bibeholde den gode og hurtige service vi har.

Derudover er samarbejde nok en af de vigtigste ting ved at arbejde med det vi gør i Amero. For at vi kan levere, skal samarbejdet mellem afdelinger, og så sandelig også kunden, være i top, for at vi kan nå i mål med vores projekter.

Til sidst tilføjer Anders, at det at være kreativ også er en vigtig del af supporten. Man skal tænke nyt, hjælpe kunden og kollegaerne med at tænke i alternativer og løsninger, for på den måde at finde den rigtige vej frem for alle parter.

Vil du læse mere om branchens bedste support? Læs mere lige her.