Skal dit økonomisystem kobles sammen med dit kassesystem gennem en integration?
Økonomi er noget af det vigtigste, når man driver en forretning, og derfor er det naturligvis noget du skal have styr på. Således ved du præcis, hvor meget du har solgt for, så du får bogført dine salg korrekt.
Det kan være en tidskrævende opgave, så hvorfor ikke gøre det så nemt for dig selv og din bogholder som muligt? Her kan en integration mellem dit økonomisystem og kassesystem være helt uundværlig – det er i hvert fald hvad, vi hører fra rigtig mange forretninger. På siden her giver vi dig viden og tips, så du kan blive klogere på, om en integration til dit økonomisystem er det rigtige for dig, og hvad gevinsten ved en integration vil være.
Hvad er en økonomiintegration?
Når man skal til at beslutte, hvorvidt ens kassesystem skal kobles sammen med et økonomisystem gennem en integration, er der vigtig information, du skal have sat sig ind i, så du kan vælge den løsning, der giver mest værdi til din forretning.

Hvad er et økonomisystem?
Det første man skal have styr på, inden vi begynder at snakke om integration til økonomisystem, er hvad et økonomisystem egentlig er. Nogle vil allerede have et økonomisystem tilkoblet deres forretning, men det er langt fra alle der har det. Derfor vil vi kort gennemgå, hvad et økonomisystem er.
Et økonomisystem er et stykke software, der bruges i forbindelse med regnskabsføring og rapportering af resultater finansielt. Det vil altså sige at det er et program, hvor forretningens salg og økonomi registreres, så det finansielle altid er på plads.
Har du ikke allerede et økonomisystem?
Har du ikke allerede et økonomisystem tilkoblet din forretning, er det noget vi anbefaler at få. Det gør vi, fordi det både vil spare dig og din bogholder for rigtig mange timers arbejde, da manuelle processer automatiseres ved automatisk overførsel af salgsdata.
Vi anbefaler det også, fordi regeringen er kommet med en ny lov om digitale kasseapparater. Det betyder at det er blevet lovpligtigt i en række brancher at have et digitalt salgsregistreringssystem tilkoblet kasseapparatet, hvor salgsdata gemmes online. Du kan læse mere om den nye lov her.
Det kan være lidt at en jungle at finde ud af, hvilket økonomisystem du skal have. Derfor kan det være en fordel at undersøge de forskellige muligheder, inden du tager et valg. Hvis du gerne vil have en guide til, hvilket økonomisystem du skal vælge, kan du læse mere i Systemcenters blogindlæg her.
Har du brug for uvildig rådgivning omkring dit valg af økonomisystem, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 77 34 34 80 alle hverdage mellem 9.00 til 17.00.

Hvad er en økonomiintegration?
Hvis du allerede har et økonomisystem tilkoblet din forretning, men savner at der sker en automatisk overførsel af salgsdata fra dit kassesystem til dit økonomisystem, kan det være en integration mellem dit kassesystem og økonomisystem er noget for dig.
En integration til dit økonomisystem bygger bro mellem dit kassesystem og dit økonomisystem. Det betyder at dine salgstal og dagsopgørelser automatisk overføres til økonomisystemet, så du slipper for manuelt arbejde. Det er altså en nem og enkel måde at få mere automatiserede arbejdsgange og dermed effektivisere din virksomhed. På den måde er du altid sikret korrekt bogføring.
Hvad er fordelene ved at vælge en økonomiintegration?
Nu er du blevet introduceret lidt til, hvad et økonomisystem er og hvad en integration mellem dit økonomisystem og kassesystem går ud på. Her får du et par ekstra bud på, hvorfor det er en god ide at få en økonomiintegration.

Brug salgstal på en ny måde
Med en økonomiintegration kan du bruge dine salgstal på en ny måde. Når du først har fået en integration der giver dig overblik over dagens, ugens og månedens salg, kan du begynde at bruge rapporter og statistikker på en helt ny måde. Således kan du begynde at tage beslutninger på baggrund af salgstal, populære varegrupper og meget mere.

Dine salgsdata er altid gemt
Sidst men ikke mindst, er en af de helt store fordele ved en integration til et økonomisystem, at dine data altid vil være gemt. Det smarte ved de nye online økonomisystemer er, at data bliver gemt i skyen, så du altid har mulighed for at tilgå rapporter over salg, specifikke dagsopgørelser og meget mere.

Effektivisering af din virksomhed
Din virksomhed effektiviseres, når det manuelle arbejde automatiseres, når du får det nødvendige overblik og får de korrekte salgsdata synkroniseret. Det bliver eksempelvis nemmere at sende faktura ud til dine kunder.
Ønsker du at effektivisere din virksomhed yderligere, kan du også styre vare direkte fra økonomisystem. Du kan læse mere om vare- og lagerintegration længere nede i blogindlægget. Bruger du e-conomic regnskabsprogram, er der mulighed for at der automatisk dannes faktura på kassen som sendes over i e-conomic.
En integration til dit økonomisystem fra Amero
Kan du ikke leve uden en integration mellem dit kassesystem og dit økonomisystem? Så er det nu du skal følge med. Men inden vi går i gang med at tale om, hvilke systemer vi integrerer til, kan det være en fordel at vide, hvordan vi integrerer og hvilke typer af dataoverførsel vi laver.
Hvordan integrerer vi til økonomisystemet?
Hos Amero integrerer vi til økonomisystemet ved at alt information om penge der ryger ind og ud af kassesystemt gemmes digitalt. Det vil altså sige at informationen automatisk overføres til det økonomisystem i bruger. Den information der overføres inkluderer blandt andet information omkring de enkelte salg og dagsopgørelser, hvor dagens samlede salg registreres og de beløb der er modtaget med konkrete betalingsmetoder registreret.
Når du vælger en integration til dit økonomisystem fra Amero, får du et klippestabilt og gennemtestet system, hvor du nemt og hurtigt kan få hjælp af vores supportteam med spørgsmål og udfordringer.
Hvilke type dataoverførsel tilbyder vores integration?
En anden procedure der kan være rart at have styr på er, hvilke type af dataoverførsel en integration fra Amero kan tilbyde. Hos Amero kan vi tilbyde flere forskellige typer af dataoverførsel, og hvis du har brug for mere end nævnt her, vil vi gøre vores bedste for at imødekomme disse ønsker.
Vores integration overfører løbende alle boner og dagsopgørelser, så dit økonomisystem altid er opdateret med korrekte salgstal. Derudover sker der en daglig overførsel af summeret data. Disse dataoverførsler kan tilpasses, så man har mulighed for at inddrage forskellige datapunkter. Det kan eksempelvis være man specifikt vil vælge, hvad der skal registreres ved bon og dagsopgørelser.

Standard integrationer
Hos Amero har vi en række veludviklede standard integrationer, der passer til både store og små forretninger. Alle vores standard integrationer er veludviklet og designet til at trække data på tværs af økonomisystemet og kassesystemet.
Vores standard integrationer rummer alt fra økonomi-systemerne e-conomic, Dinero til Uniconta og Webfinance. Det er alle integrationer, der bliver brugt flittigt af mange vores kunder. Du kan læse mere om vores standard integrationer her.
Nogle af de økonomisystemer som flest af vores kunder har integration til er e-conomic, Dinero og Uniconta.

Special integrationer
Ud over vores standard integrationer, har vi også mulighed for at lave en række special integrationer. Det betyder at vi blandt andet har mulighed for at integrerer til økonomi systemerne: Microsoft Dynamics 365 Business Central, Microsoft Dynamics NAV og Navision Stat.
Disse integrationer er ikke en del af vores standard integrationer, da det handler om større og mere komplekse økonomisystemer, hvor vi går ind og skræddersyer integrationen til jeres behov. Det skyldes at disse økonomisystemer kræver en tilpasset integration, fordi jeres økonomisystem formentlig vil være tilpasset lige netop jeres forretning.
Hvorfor en tilpasset integration?
Man kan godt spørge sig selv, “hvorfor skal jeg have en tilpasset integration?”. Hvis du får tilpasset din integration til din forretning, vil du få mere ud af koblingen mellem dit økonomisystem og kassesystem. Det skyldes at du med en tilpasset integration kan få overført alle de data du har behov for, og at du kan få indbygget logik på et andet niveau end ved standardløsningerne.

Integrationer som vare- og lagerstyring
Som standard laves vores integrationer til økonomisystemerne som finansintegrationer. Men hos Amero er vi opmærksomme på, at en række af vores kunder også vil have behov for at få vare-og lagerstyringsintegration i forbindelse med deres økonomisystem, så vare kan styres direkte fra systemet. Derfor har vi selvfølgelig også mulighed for at lave alle vores integrationer som vare-og lagerstyring, såfremt økonomisystemet tillader det.

Har du et økonomisystem der rækker ud over de nævnte?
Men selvom du måtte have et økonomisystem, der ligger ud over de nævnte her, tøv ikke med at kontakte os. Grundet vores gennemtestede og veludviklede integrationsmotor, har vi mulighed for at integrer til stort set alle økonomisystemer. Du kan læse mere om de uanede muligheder nederst i blogindlægget, men du har også mulighed for at kontakte vores konsulenter allerede nu. De sidder klar til at rådgive dig.
Hvad er fordelene ved at vælge Amero som leverandør af din integration?
Når man skal vælge en leverandør, uanset om det er til økonomisystemer eller andet, handler det om at finde en, der matcher dine behov. Det kan være meget forskelligt, hvad de forskellige leverandører kan tilbyde, og derfor er det en god ide at undersøge dine muligheder grundigt.
Uanede muligheder til overkommelige priser
Hos Amero, har vores danske udviklere, bygget en integrationsmotor, der er lidt ud over det sædvanlige. Det betyder at de allerede har bygget fundamentet for jeres kommende integration, hvilket vil sige at op mod 75 procent af integrationen allerede er bygget på forhånd og de sidste 25 procent er tilpasninger, så det hele passer til lige netop jeres økonomisystem.