Hvad er vigtigt for dig, når du skal finde et kassesystem?
Du kender sikkert følelsen af, at det kan være en uoverskuelig opgave at vælge en kassesystem-løsning. Måske står du og skal starte helt ny butik. Et andet scenarie er, at du har haft butik i nogle år, men nu lever dit kasseapparat ikke længere op til dine behov. Hvor skal du lige starte?
Der er mange POS-leverandører, og alle tilbyder de noget forskelligt. Det vigtigste råd vi kan give dig er, at du skal finde ud af, hvad der er vigtigt for dig, når du skal finde et kassesystem:
- Er det vigtigt for dig, at have en tæt og ærlig dialog med din konsulenten fra dag et?
- Er det vigtigt for dig, at du kan komme i kontakt med dansk kundesupport, når du har behov for det?
- Er det vigtigt for dig, at dine ideer og input bliver lyttet til?
Derudover er det selvfølgelig vigtigt at finde ud af, hvilke funktioner, du har behov for. Det gælder både i butik, men også hvis du står og mangler en kasseløsning til et museum, et galleri, en café eller en bagerforretning.
Det kan vi hjælpe dig med.
Greenmind
Hvad består en komplet kassesystem-løsning af?

Hvis man ikke lige kender kassesystems-verdenen, kan det være svært at gennemskue, hvad et ‘kassesystem’ egentlig inkluderer.
Kort sagt inkluderer det:
1. Kassesoftware og kasseapparat (touchskærm eller tablet)
2. Stregkodescanner
3. Bon- og labelprinter
4. Pengeskuffe,
5. Betalingsløsning
6. Integrationer til andre systemer
7. Lagerstyring
8. IT-support
De enkelte dele i et kassesystem
1. Kasseapparatet
Når du bestiller et kassesystem hos en leverandør, får du leveret en computer med touchskærm eller en tablet. Derudover vil du få en software, som kører på din computer eller tablet. Ud over dette, får du også stregkodescanner, bonprinter, pengeskuffe og labelprinter. Herudover skal du have en betalingsterminal og andre betalingsmuligheder. Det kan du læse mere om længere nede.
Hos Amero bruger vi FlexPOS kassesoftware. Vi hjælper vi dig med at finde frem til dine behov, så du ikke investerer i elementer til din POS-løsning, du ikke har behov for.
Bliv kontaktet for at høre mere om vores kassesystem-løsninger
- Integrationer til flere forskellige webshops og økonomisystemer
- Brugervenlige og moderne kassesystemsløsninger
- Hurtigt svar - vi kontakter dig inden for 3 timer i hverdagene
2. Integrationer til dit kassesystem
Kan man koble sit kassesystem til et økonomisystem eller webshop?
Svaret er – ja! Og det giver ofte rigtig god mening.
Integrationer til diverse digitale systemer er der, hvor et kassesystem virkelig adskiller sig fra det mere traditionelle kasseapparat. Integrationer kan nemlig spare dig, medarbejdere og din virksomhed tid og penge. Hos Amero har vi mulighed for at hjælpe dig med at koble dit kassesystem til dit økonomisystem eller din webshop – det kræver blot en snak om dine forventninger og behov.
Webshop
Med en integration til din webshop slipper du for en masse arbejde. Du skal nemlig kun oprette dine produkter ét sted, og dine lagertal vil blive opdateret automatisk. Så hvis du sælger den sidste vare af sin slags, vil den pågældende vare ikke samtidig kunne sælges på webshoppen.
Økonomisystem
En anden, helt essentiel integration er til dit økonomisystem. Om det er dinero, e-conomic – eller et helt tredje system – er en integration til dit økonomisystem en stor fordel. Du kan nemlig nemt lave automatiske dagsopgørelser, når dagen er omme. Det kan spare dig og din bogholder for værdifuld tid.
3. Lagerstyring via kassesystem
En anden værdifuld funktionalitet, som du kan få med et kassesystem, er lagerstyring. Med lagerstyring får du fuld kontrol over din egen virksomhed og dit lager. Med lagerstyring ved du præcis, hvad du har på lager og hvor meget. Det er især praktisk for dig, der sælger produkter med stregkoder. Med lagerstyring kan du oprette produkter, rette priser, kontrollere lagerantal, registrere vareoprettelse og modtagelse, og meget mere.
Du kan læse mere om Ameros lagerstyring her.
4. Betalingsformer
5. Support af dit kassesystem
Inden du siger ja til et kassesystem, er det værd at undersøge, om der er support med i din løsning. Vores erfaring er, at det giver stor værdi at have fri adgang til support. Med en god supportaftale, hvor du altid kan få hjælp, kan du ringe om både stort og småt og få hjælp til alle de udfordringer, du skulle møde.
Hos Amero kan du altid ringe eller skrive til vores kompetente, danske supportere. Vi tager telefonen inden for gennemsnitligt 10 sekunder.
Du kan læse mere om vores support her.
Hvad kan vi tilbyde hos Amero?
Hos Amero rådgiver vi dig gerne om hvilken kasseløsning, der skaber mest værdi og giver mest mening for din forretning. Vi tilbyder alt, der er nævnt i dette indlæg og mere til. Vi kan hjælpe dig med at finde præcis den løsning, du har behov for, og spare dig for en masse bøvl, da vi har leveret 1000+ løsninger i Danmark.
Vores kassesystemer kører på FlexPOS kassesoftware. Det kan du læse mere om her.