E-conomic servicearbejde HVER onsdag

Skrevet af Anders Hansen — 27/09/2016

Planlagt Service Vindue vedr. E-conomic hver onsdag i 2016

e-conomic-vedligeholdesesarbejdeE-conomic planlægger et service-vindue hver onsdag i resten af 2016. I tidsrummet 19.30 – 21.30 vil E-conomic dermed ikke være tilgængeligt, hverken på hjemmesiden, eller via. API.
Dette betyder også, at alle synkroniseringsjobs foretaget i denne periode vil blive stoppet, indtil 21.30, hvorefter alle jobs igen vil blive kørt over i E-conomic.

Første servicearbejde sker på onsdag den 28. september fra kl. 19.30-21.30.

Hvad er årsagen til servicevinduet?

E-conomic vil gerne sikre sine kunder et endnu bedre regnskabsprogram, som fortsat skal være stabilt, driftssikkert og hurtigt at benytte. Derfor planlæger E-conomic en opgradering af deres database. E-conomic skifter deres nuværende database ud til en public cloud platform, Azure fra Microsoft. Rent teknisk vil dette medføre, at den ene database E-conomic gør brug af idag, vil blive delt op i flere mindre databaser, som giver øget hastighed og en mere stabil drift.

Hvad betyder det reelt for dig?

På kort sig vil dette betyde, at hver onsdag i tidsrummet 19.30 – 21.30 vil E-conomic flytte deres data over i den cloudbaserede database. I tidsrummet vil E-conomic dermed ikke være tilgængeligt i alle henseender. I dette tidsrum vil E-conomic regnskabsprogrammet, mobilapps og API ikke være tilgængeligt. Der udveksles derfor ikke data mellem e-conomic og FlexPOS i tidsrummet. Alle jobs bliver dermed stoppet i denne periode, men INGEN data går tabt i forbindelsen med servicearbejdet. Så snart servicevinduet er lukket, vil alle jobs blive kørt.

Hvorfor lukkes E-conomic ned, når intet data går tabt?

Programmet samt API bliver nødt til at lukkes ned under flytningen, netop for at undgå tab af data. Du kan nemt og hurtigt holde øje med hvornår E-conomic er oppe at køre igen på E-conomics loginside

Vi beklager meget de gener dette måtte have, men tidspunktet er valgt af E-conomic på baggrund af, at hvis der imod forventning skulle forekomme problemer med flytningen af dataet, vil de have et tidsrum til rådighed, til løsning af opgaven, før de fleste butikker åbner op igen kl 8 om morgenen dagen efter.
Læs mere om E-conomics servicevindue her