Derfor skal du vælge en selvbetjeningsløsning

Du har nok allerede prøvet en selvbetjeningskasse i nogle af de store varehuse rundt omkring i Danmark eller ude i verden, når du har været på farten. Det kan også være du har prøvet kræfter med at bestille mad på en selvbetjeningskasse.
Men du behøver ikke være et stort varehus eller en restaurantkæde for at benytte dig af en selvbetjeningsløsning. En selvbetjeningsløsning er nemlig for alle forretninger – store som små. LetKøb 24/7 er et eksempel herpå, da de har åbnet det første, ubemandede minisupermarked med en selvbetjeningsløsning. Selvbetjeningskasser er nemlig vejen frem, og derfor kan du læse mere om, hvorfor du skal vælge en selvbetjeningskasse, i artiklen herunder.
Hvad er en selvbetjeningsløsning?
En selvbetjeningsløsning fra Amero er nem og enkel for jeres kunder at bruge. Det eneste jeres kunder skal gøre er at trykke på skærmen og scanne deres vare ved stregkodescannere. Når alle varer er scannet, trykker kunden på betal og vælger den betalingsløsning, de gerne vil benytte sig af.
Nu kan det være du sidder og tænker, hvordan betaler man på sådan en selvbetjeningskasse? På en selvbetjeningskasse har du mulighed for at betale med betalingskort eller MobilePay.
I videoen herunder, kan I se, hvordan selvbetjeningsløsningen fungerer i praksis.
Få din selvbetjeningsløsning allerede i dag
- Nem og hurtig shopping oplevelse for dine kunder
- Mulighed for udvidet åbningstider i forretningen
- En løsning der passer til din forretning

Hvor kan man bruge en selvbetjeningsløsning?
Som nævnt indledningsvis er der rigtig mange der kender til selvbetjeningsløsningerne fra eksempelvis store varehuse og fastfoodkæder, hvor muligheden for selvbetjening har vundet indpas de sidste par år. Men muligheden for at få en selvbetjeningsløsning rækker faktisk langt længere ud.

Selvbetjening i mange brancher
Sidder I og tænker, at en selvbetjeningsløsning måske kunne være noget for jeres forretning, er det kun fantasien der sætter grænser. Med de sidste par års nedlukninger og en teknologi i udvikling, er selvbetjeningskasser blevet udbredt til mange forskellige brancher. Særligt blomsterhandlere har taget løsningen til sig, men vi ser også, hvordan genbrugsbutikker, slikbutikker, fitnesscentre og mange flere tager muligheden til sig.
I videoen herunder, kan du se vores selvbetjeningsløsning hos Frelsens Hær i et indslag fra TV2 Lorry.

Hvorfor skal du vælge en selvbetjeningsløsning?
Der kan være rigtig mange gode grunde til at vælge en selvbetjeningsløsning i din forretning, enten som erstatning for din nuværende kasse eller som supplement i hverdagen. Det er blandt andet en god ide med en selvbetjeningskasse, fordi det er nemt, men også fordi det åbner op for helt nye muligheder. Du kan læse mere om fordele og ulemper ved at have en selvbetjeningsløsning herunder.
Fordele og ulemper ved selvbetjening
Der er selvfølgelig både fordele og ulemper ved at have en selvbetjeningsløsning. Vi har her forsøgt at samle begge perspektiver på brugen af selvbetjeningskasser.

Effektiv og hurtig shoppingoplevelse for dine kunder
En af de helt store fordele ved at have en selvbetjeningskasse er at I skaber en hurtig og effektiv shoppingoplevelse for dine kunder. Det er nemt og enkelt at komme igennem en selvbetjeningskasse, og så mindsker det kø i jeres forretning betydeligt. Når I har en selvbetjeningsløsning, vil I opleve at køerne er meget korte eller slet ikke eksisterer, fordi kunderne nemt og hurtigt kan scanne deres varer, betale og komme videre.

Mindre social interaktion
Dette punkt deler vandene, da det for nogle er en kæmpe fordel, mens andre ser det som en ulempe. Det kan for nogle være en kæmpe fordel ikke at skulle bekymre sig om interaktion med medarbejdere. Mens andre sætter stor pris på at kunne interagere med en medarbejder, hvor man har mulighed for at stille spørgsmål og få hjælp, og derfor ser selvbetjeningskasse som en ulempe. For at imødekomme begge kundetyper, kan en løsning med én bemandet kasse og én selvbetjeningskasse være en mulighed.

Mulighed for mersalg
Selvom man ikke skulle tro det, kan en selvbetjeningskasse være med til at skabe mersalg. Man tænker ofte, at det kræver en ekspedient, der venligt opfordre til at købe mere, men det er ikke altid tilfældet.
Når man har en selvbetjeningskasse, vil nogle være mere tilbøjelige til at købe mere, fordi det er hurtigere og de ikke skal vise deres vare til ekspedienten. Kunden vil altså føle sig mere komfortabel ved at købe mere.

Mulighed for udvidet åbningstider
Med en selvbetjeningsløsning har I mulighed for at have en ubemandet forretning med udvidet åbningstid. Det betyder at jeres kunder kan besøge forretningen uden for den normale åbningstid, og derfor ikke behøver at tænke på om de kan nå at besøge jer inden for åbningstiderne. Det er altså ekstra god kundeservice.
En åben selvbetjening forretningen, uden for normalt åbningstid, kan foregå på forskellige måder. Du kan eksempelvis have en kode på døren, hvor kunden skal sende en sms til et nummer for at få døren låst op, men det kan også være du her en QR-kode kunden kan scanne eller noget helt fjerde. Det samme gør sig gældende, hvis I vælger at have en ubemandet forretning hele døgnet.

Frigivelse af arbejdskraft, der kan skabe værdi andre steder i forretningen
Når I får implementeret en selvbetjeningsløsning i jeres forretning, vil der automatisk blive frigivet arbejdskraft, der kan bruges andre steder i forretningen, hvilket kan være med til at skabe værdi for både kunder og medarbejdere. Med en selvbetjeningsløsning i forretningen, har i mulighed for at forbedre kundeoplevelsen ude i forretningen – både ved at kunne hjælpe og sørge for at forretningen og lageret altid spiller.

Selvbetjeningsløsning fra Amero
Lyder en selvbetjeningsløsning som noget for dig, sidder vi altid klar på telefonerne til råd og vejledning. Hos Amero har vi allerede leveret løsninger til blandt andet fitnesscentre og genbrugsbutikker.
Vi har forskellige selvbetjeningsløsninger, så der er helt sikkert noget der passer til din forretning.