Brugervenlige kassesystemer og support baner vejen for succes – Vækst virksomhed rykker tættere på kunderne i København

Skrevet af Anne Lippert — 21/12/2017

Det har været et succesfyldt år hos den Århusbasererede virksomhed Amero ApS, hvor man har oplevet stor vækst, nominering til EY vækstpris og flere nye medarbejdere. Nu styrker Amero deres profil og rykker tættere på kunderne i København.

web_Amero_RAISFOTO_8281

2017 har været et specielt år for Amero, der har oplevet så stor vækst, at det også førte til en nominering i vækstkonkurrencen EY Entrepreneur of The Year, hvor de kom i en top 40 ud af 294 virksomheder i region Midtjylland. Amero sælger brugervenlige kassesystemløsninger til butikker og caféer, og tilbyder integrationer til økonomisystemer og webshops, hvor missionen er at spare tid og ressourcer for den forretningsdrivende – noget der er stor efterspørgsel på i en hverdag, hvor tingene går hurtigt og man oftere skal sætte sig ind i nye it-systemer.

Amero er gået fra at være en én-mands-virksomhed på et lille værelse i Haderslev, til et hovedkontor i Århus med 12 ansatte. Denne udvikling kræver en stærk iværksætterånd, god ledelse og gåpåmod. Alt det har Kasper Smith, som stiftede virksomheden og nu også står i spidsen for en ny afdeling i København.

Årsagen til at der bliver åbnet en ny afdeling, skal ses i de mange kunder som allerede befinder sig i København.. Det er et ønske om et tæt samarbejde, dialog og nærhed til kunderne, som gør at Amero rykker nærmere dem. Hvis kunden eksempelvis mangler en reservedel til kassen, skal de ikke vente på at den kommer fra Jylland, nu har de mulighed for at hente den i København. Kort sagt – et tæt samarbejde med kunderne er en meget vigtig del af Amero og hvorfor man åbner en afdeling på Sjælland.

”Med den vækst vi har så er det bestemt muligt vi også vækster på medarbejder fronten – så vi håber også at kunne tiltrække attraktive og dygtige medarbejdere i vores nye afdeling på sigt.” – Kasper Smith, Direktør

Amero har i mange år været en lokal Århus virksomhed og Kasper troede længe, at virksomheden ikke ville blive større end 7 mand. Men markedet viste noget andet og der var efterspørgsel på Ameros løsninger, og i dag står han med ansvaret for 11 mand og udviklingen stopper ikke her.

”Det er et spændende  kapitel for Amero og at vi nu også kan være til stede i København for vores kunder, er utroligt vigtigt for os.” – Kasper Smith, Direktør.

Support og service er en del af succesen

En af de ting der virkelig har været med til at rykke Ameros vækst, har været den support de har ydet for deres kunder, og på den måde opbygget en masse tætte relationer til dem.

”Vores vækst afhænger også af, at vi kan tage telefonen når kunderne ringer og sørge for at de får hjælp og god service. Vi udvikler os hele tiden med innovative kassesystemer, nye integrationer og loyalitetssystemer, så vi kan imødekomme vores kunders efterspørgsler.” – Kasper Smith, Direktør.

Amero blev grundlagt tilbage i 2011, hvor Kasper startede ud på et lille værelse i Haderslev og var ene mand i virksomheden. I 2012 rykkede han virksomheden til Århus i Mejlgade til et kontorfællesskab, hvor det var lidt trængt at transportere kassesystemer op og ned af de smalle trapper i bygningen.

I dag har virksomheden eget hovedkontor i Åbyhøj i Århus, hvorfra hele virksomheden styres. Da over 60% af Ameros kunder befinder sig på Sjælland, giver det kun mening også at rykke nærmere dem.