Som de fleste måske gør for tiden, går du måske med tanker om, hvordan du bedst øger dit salg? Derfor giver vi et godt bud på, hvordan du netop kan gøre det.

Vores vigtigste pointe er, at det er kunden, som skaber din forretning. Flyt fokus fra din forretning og over på dine kunder, for det handler om, hvad dine kunder har brug for, så du kan lette deres rejse mod et køb i din forretning eller webshop.

Salesforce Research har lavet en undersøgelse blandt 10.000 forbrugere verdenen over, som giver indblik i forventningerne til købsoplevelsen samt kundernes købsmønstre. I den står det klart, at kunderejsen i dag består af mange forskellige handlinger – inklusiv research, opdagelse, browsing, køb, modtagelse af servicen og sidste ende en langvarig kunderelation. Én ting er sikkert: Har du produkter eller services, som kan sælges online, så er en webshop et must af fire vigtige årsager:

  • Mens 71% af førstegangskøb sker i den fysiske forretning, sker 75% af de efterfølgende køb fra den samme forretning online.
  • En stor del af kunderne forventer at kunne undersøge priser, produktvarianter og lagerstatus i en webshop, inden de køber i den fysiske forretning. Flere og flere begynder også at bruge webshoppen, mens de er i den fysiske forretning.
  • 59 procent har bestilt et produkt online for at afhente det i den fysiske forretning.
  • Fremtidssikring – vi ved at fremtiden er digital og det skal din forretning også være forberedt på, så du kan overhale dine konkurrenter.

Vil du gerne vide mere om at skabe en succesfuld forretning? Vi har samlet 6 gode råd til, hvordan du kan tage kampen op mod online markedspladser som Amazon.

Den fysiske forretning er stadig vigtig

Den fysiske forretning spiller stadig en væsentlig rolle, for kunderne værdsætter at kunne handle i en fysisk forretning. Det er her, at de har mulighed for at røre og føle produkterne, og de kan opdage nye produkter. 62% har en tendens til at købe mere, end de havde planlagt, når de er i den fysiske forretning.

Derfor har du en unik mulighed for at skabe en både fysisk og online tilstedeværelse, som imødekommer kundernes ønsker og behov. Eksempelvis vurderer kunder, at den fysiske forretning skiller sig ud fra online handel ved at have en bedre returpolitik, service og en kundeklub – faktisk er 8 ud af 10 kunder mere tilbøjelig til at købe fra forretninger med en kundeklub.

Har du ikke en webshop i dag, så vil vi anbefale webshop-løsninger fra Smartweb, Shopify og Dandomain. Det er nemt at sætte op og få integreret til dit kassesystem, og vi hjælper med at få integrationen til at fungere upåklageligt, hvor der også er mulighed for at få lagerstyring og kundeklub koblet på og integreret til din webshop. Få overblikket over webshopintegrationer her.

Er du nysgerrig på, hvordan du med din forretning kan sammensætte en POS-løsning, som tager højde for kundernes rejse både online og i din fysiske forretning, så giver vores konsulenter altid gerne gratis og uforpligtende rådgivning, så du kan finde frem til den helt rigtige løsning for dig.